Antena 3 CNN Actualitate Gara de Nord va arăta ca în filme. Planul CFR pentru principala poartă feroviară a Bucureştiului

Gara de Nord va arăta ca în filme. Planul CFR pentru principala poartă feroviară a Bucureştiului

Georgiana Adam
2 minute de citit Publicat la 19:10 09 Apr 2024 Modificat la 23:19 09 Apr 2024
intarzieri trenuri gara de nord bucuresti
Întârzieri de peste patru ore, la trenurile cu sosiri în Gara de Nord București | La plecări, întârzierile depășesc două ore Sursa foto: Antena 3 CNN

O gară ca-n filmele SF. Asta are în plan CFR SA pentru Gara de Nord, potrivit ununui anunţ publicat zilele trecute în SEAP – Sistemul Electronic Naţional de Licitaţii.

În documentul privind proiectul de modernizare a gării se precizează că accesul pe peroane se va face cu porţi ca la metrou, iar sistemul de încălzire va suferi modificări notabile. 

Totodată, CFR intenţionează să renunţe la agentul termic furnizat de RADET.

Încălzirea ar urma să se facă prin opt centrale pe gaz, situate la etajele superioare. 

“Vor exista și instalații de încălzire tip inverter, iar la ușile exterioare cu trafic de călători, perdele cu aer cu încălzire electrică. Perdelele cu aer vor fi echipate cu sistem de reglaj electronic SIR e integrat în aparat, cu sesizor de temperatură interior/exterior și contact pornire/oprire la deschiderea/închiderea uşii şi temporizator la oprire (run-on-timer) reglabil”, notează Club Feroviar.

Totuşi, toate aceste modificări nu apar în documentaţia iniţială a licitaţiei privind lucrările și proiectarea propriu-zise.

„Amplasarea şi numărul spaţiilor de ticheterie, în varianta propusă fiind reduse şi înlocuite cu aparate ce folosesc tehnologii digitale, iar accesul la peroane este restricţionat cu porţi mecanice şi cititoare specifice; totuşi, s-au păstrat un număr de ghişee pentru bilete ce vor taxa în plus, munca funcţionarilor fiind astfel acoperită prin biletele emise”, se arată în aceeaşi documentaţie.

Totodată, în grupurile sanitare se vor monta ventilatoare, dupa caz cu tubulatură, pentru evacuarea aerului. Ventilatoarele de evacuare a aerului vor avea pornirea comandată de un detector de mişcare şi oprirea cu temporizator ajustabil.

Iar în zona de aşteptare pentru călători, în sezonul cald, vor fi răcitoare adiabatice care au rolul de a introduce aer proaspăt răcit şi filtrat și ventilatoare de acoperis.

“Acelaşi anunţ prevede că se vor realiza două instalații fotovoltaice pe învelitoarea galeriilor, una de 122,4 kWp (pe zona dintre intrarea din Piața Gării și capătul liniilor CF), respectiv una de 100,8 kWp (pe zona dintre intrarea din Bd. Dinicu Golescu și intrarea dinspre strada Griviței). 

O instalație de 100 kWp poate produce lunar 10.000 kWh, cantitate necesară consumului la 50 de familii”, mai scrie Club Feroviar.

×
x close