Mierea este alimentul regilor şi elixirul vieţii, dar nu trebuie să uităm şi de profitul din spatele acestui produs. De la asta a plecat şi afacerea Alinei, managerul unei firme din Blaj, care se ocupă cu procesarea produselor apicole. A dus tradiţia familiei mai departe şi acum, firma cu o vechime de peste 20 de ani, s-a dezvoltat treptat ajungând să producă miere şi pentru export.
Produsele făcute de români au ajuns şi pe masa japonezilor.
Provenită dintr-o familie de apicultori, Alina Mateş Ochiş a continuat afacerea şi a extins treptat linia de producţie a fabricii din Blaj.
De la un hobby totul s-a transformat într-o afacere de succes, 100% românească. În cadrul fabricii se produce miere de calitate superioară de care străinii foarte atraşi. Anual, firma exportă peste 300 de tone în 15 ţări. Produsele sunt vândute în unele dintre cele mai selecte magazine din Tokyo, cu specificaţia "Romanian high quality honey".
Fabrica nu se concentrează doar pe export ci şi pe piaţa internă.
Alina crede că românii trebuie să înţeleagă că pot stimula producţia internă şi pot susţine locurile de muncă dacă vor cumpăra produse făcute în ţara noastră.
Inspirată de produsele cosmetice japoneze care valorifica mierea de salcâm de calitate superioară, produsă în România, Alina Ochiş a decis să lanseze pentru clientela din ţara noastră şi propria linie de cosmetice, cu nenumarate efecte benefice asupra tenului.
Campania Produs în ţara ta demarată de Antena 3, Observator şi Geometry Global are sprjinul patronatelor din industria alimentară, din industria vinului, sindicatelor, camerelor de comerţ, dar şi susţinerea unui parlamentar.
Inițiativă realizată cu sprijinul tehnic al GS1 Romania, unic administrator al standardelor internaționale pentru coduri de bare pe teritoriul României.