Antena 3 CNN Actualitate Primul tren livrat de Alstom a întâmpinat dificultăţi tehnice de cum a ajuns în România

Primul tren livrat de Alstom a întâmpinat dificultăţi tehnice de cum a ajuns în România

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 23:33 18 Mar 2024 Modificat la 18:37 19 Mar 2024
tren  Alstom
Primul tren livrat de Alstom s-a stricat de cum a ajuns în România Sursa foto: Arhiva Antena 3 CNN

Primul tren de la Alstom a venit încă din luna decembrie a anului 2023 în țară, dar din cauza unei defecțiuni la alimentarea cu energie testele au fost extinse sub supravegherea unei echipe de ingineri ai companiei producătoare și în continuă comunicare cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). 

Anunţul a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuţ Săvoiu, care a acordat un interviu Agerpres.

"A fost o defecţiune cauzată de funcționarea alimentării cu energie, care a fost înlăturată. Din câte am înţeles, practic s-a înlocuit ceea ce s-a ars - pentru că a fost o variaţie de tensiune, nu cred că asta e important. Mai important este faptul că recepţia nu a fost făcută de către Autoritatea de Reformă Feroviară. Trenul este încă în testare la producător.(...)

Eu cred că paza bună trece primejdia rea, aşa cum am mai declarat. Nu este firesc să fie în circulaţie până când nu se finalizează tot programul de testare, iar programul de testare este un program complex, nu este ceva care se întâmplă peste noapte", a spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuţ Săvoiu.

Reacția Companiei Alstom

"În conformitate cu cerințele impuse de Uniunea Europeană prin Standardele Tehnice de Interoperabilitate, programul de teste continuă pentru noul tren electric Coradia Stream. Trenul trece prin diferitele faze ale testării, sub supravegherea unei echipe de ingineri și în continuă comunicare cu clientul nostru, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). 

În timpul testelor, o componentă nu a funcționat corect. A fost trimisă furnizorului nostru pentru o investigare amănunțită a cauzei principale și a fost livrată o nouă componentă pentru înlocuire imediată. În timpul testării și punerii în funcție a vehiculelor de o asemenea complexitate pot apărea diverse situații, iar echipa noastră este pregătită să acționeze imediat și să rezolve orice probleme apărute.

Până la finalizarea fazei de testare și autorizare, urmată de semnarea procesului-verbal de recepție la punerea în funcțiune cu călători de către Beneficiar, trenul rămâne în responsabilitatea producătorului.”

Alstom Coradia Stream, primul tren nou cumpărat de statul român în ultimii 20 de ani

Primul tren electric Alstom Coradia Stream din lotul de 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a sosit pe 4 decembrie în Gara de Nord, urmând să intre în teste statice şi dinamice, deoarece acest model de tren nu a mai circulat în România.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) vor conecta Bucureştiul cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată, notează economica.net

După parcurgerea acestor etape, primele trenuri vor circula pe rutele Bucureşti – Braşov şi Bucureşti – Constanţa. Rutele ce vor fi deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.

 

×
x close