Potrivit primarului, începând din luna aprilie, autobuzele hibride vor ajunge în București și vor fi puse în circualție, iar primul autobuz hibrid, ajuns deja în Capitală, va fi folosit pentru instruirea personalului și probe.
"Primele fotografii cu autobuzele hybrid Merdeces-Benz Citaro, care vor circula prin Bucuresti incepand din aprilie, in total in numar de 130. Este un pas important în diminuarea poluării generate de traficul urban.
Mercedes-Benz Citaro Hybrid este votat autobuzul anului 2019.
Practic, Bucurestiul va avea pt prima data in istorie in componenta flotei STB autobuze Hybrid.
Prototipul a sosit la Bucuresti ieri, pentru instruirea personalului si pentru probele aferente rodajului.
Valoarea totala a contactului este de aproximativ 50 demilioane de Euro cu tva.
Garantia de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000km, garanție de tip Full Warranty.
Domnul Bogdan Aldea, Director de vanzari la Mercedes Benz, a explicat cateva date tehnice :
Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic și transmisia automată, să funcționeze atât ca agregat de antrenare a roților cât și ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mișcare a autovehiculului.
Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenționale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din stațiile S.T.B. cât și de traficul urban aglomerat.
Această calitate duce la o reducere semnificativă a noxelor emise cât și a consumului de carburant.
Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători (27 scaune si 80 locuri in picioare), cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități. Este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului către Societatea de Transport București.
O atenție specială a fost acordată și postului de conducere al șoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generație care îi cresc siguranța și confortul, respectiv îi reduc sursele de stres sau oboseală", a scris Gabriela Firea în postarea de pe Facebook.