„A explodat cauciucul din dreapta față, așa că autocarul se târa, s-a deversat combustibil și pentru că funcționa încălzirea autobuzului, de acolo a izbucnit incendiul. Incendiul a izbucnit din partea din față a autocarului, deoarece partea din spate este aproape conservată”, a declarat Vasko Pirgov, expert mecanic în motoare cu ardere internă și secretarul pentru securitate rutieră în Pernik, potrivit Nezavisen Vesnik.
Poliția a anunțat că viteza de deplasare a autocarului în acel moment era de 100 km/h, în condiții de ploaie.
Potrivit lui Pirgov, șoferul ar fi virat brusc. Nu era nicio cale de a ieși de pe șosea în acea porțiune. Șoferul a încercat să redreseze autovehiculul, a tras de volan stânga, a intrat în parapetul de pe mijlocul șoselei pe care l-a smuls și s-a oprit.
Potrivit lui Pirgov, șoferul avea bidoane pline cu combustibil lângă scaunele din față, ceea ce a provocat o explozia care a declanșat incendiul. Cu douăzeci de minute mai devreme, autocarul făcuse o pauză la o benzinărie.
„Nu există semne de frânare”, a spus Pirgov, care exclude că șoferul ar fi putut adormi.
„Bănuiesc că a făcut o greșeală pe drum, a întors brusc volanul, a lovit cauciucul din față de semn și acolo s-a întâmplat tragedia”, a adăugat el.