Avem tot mai puţini bani, dar îi cheltuim aiurea. Primăria Capitalei n-are bani pentru asfaltarea străzilor, dar cheltuie milioane de euro pe bucăţile de plastic dintre benzile de circulaţie şi pe urme de paşi pe trotuare.
Să spunem că metoda funcţionează doar în cazul şoferilor care repespectă regulile de circulaţie şi a celor cu bun simţ. Însă pentru cei grăbiţi sau celor care nu le place să aştepte în coloană, nu reprezintă o problemă. Le încalecă şi circulă direct pe liniile de tramvai.
Drept dovadă că pe tot bulevardul Moşilor niciunul dintre stâlpişorii din plastic nu mai este în picioare. Iar aşa nu e doar aici. Nici pe Şoseaua Colentina nu mai există vreunul care să stea drept. Dar, important este că am dat un milion de euro pe ele.
La început au fost separatoarele de trafic. Denumirea ştiinţifică a unor bucăţi din plastic, montate între liniile tramvai şi benzile de circulaţie. Au rolul de a nu-i mai lăsa pe şoferi să circule pe liniile de tramvai. Doar că bucureştenii au învăţat repede că pot uşor trece peste ele.
Şi în două săptămâni au fost toate culcate la pământ. Se întâmpla acum şase luni. Atunci autorităţile promiteau că vor înlocui separatoarele de îndata ce se strică... pentru că sunt în garanţie.
Dar nimic nu a fost schimbat. Ba mai mult, primăria a montat separatoare şi pe alte bulevarde mari.
Alţi bani pentru aceeaşi distracţie. Un alt contract scump pe banii bucureştenilor. Buşoanele lui Oprescu sunt nişte bucăţi din cauciuc, peste care se trece mult mai uşor. Noile separatoare merg cel mai bine cu un alt proiect de milioane al primăriei.
Urmele de paşi de pe trotuarele bucureştene nu reprezinta opera abstractă a vreunui artist ci au un rol mullt mai pragmatic. De fapt, trebuie să le arate pietonilor, ca şi cum ei n-ar şti asta, că pe aici, pe trotuar, trebuie să meargă.
Mai pe româneşte, li se explică bucureştenilor cât din trotuar e pentru pietoni şi cât le rămîne bicicliştilor.
Pînă la sfîrşitul anului, Administraţia Străzilor vrea să picteze în paşi 70 de kilometri de trotuare. Contra unui milion de euro. Iar în zonele unde există maşini parcate pe pistele de biciclişti, vor monta stâlpişori de protecţie.
Observator