Volkswagen îşi restructrurează operaţiunile şi structura de conducere în urma uriaşului scandal la nivel mondial legat de falsificarea testelor de emisii poluante. Între timp, Elveţia anunţă că suspendă vânzarea de maşini diesel, noi produse, de grupul auto, iar Belgia, vehiculele cu motoare euro5, transmite
TVR.
Oficiali europeni spun că Bruxellesul doreşte oprirea fraudei şi noi teste, mai dure, privind emisiile de noxe.
Gigantul Volkswagen l-a numit pe Matthias Muller, de la Porsche, director executiv- în încercarea de a gestiona cea mai gravă criză din istoria de 78 de ani a companiei.
Elvetia este prima ţară care suspendă vânzarea unor modele disel noi ale grupului Volkswagen. Interdicţia se aplica vehiculelor suspecte ca ar contine softul pentru trisarea la verificari. Elvetienii spun că în ţară circulă 180.000 de modele cu posibile modificari ilegale: e vorba de masini Audi, Seat, Skoda si Volkswagen produse intre 2009 si 2014 , echipate cu motoare Diesel 1,2, 1,6 si 2.0.
Interdicţia anunţată acum NU se referă la acestea, ci doar la maşinile încă nevândute. Si Belgia anunta suspendarea vânzării unor modele şi cere Volkswagen să furnizeze informatii precise legate de masinile afectate si de compensatiile pe care le ofera.
Avertismente severe au venit din partea vicepresedintelui Comisiei Europene. Frans Timmermans spune ca Volkswagen trebuie sa recunoasca tot ce e de recunoscut in acest scandal. Alti oficiali europeni declară, în publicaţii internaţionale, că se lucrează la metode noi, cinstite, de măsurare a emisiilor de noxe.