După scandalurile din presă legate de construcţia autostrăzii Transilvania, premierul Călin Popescu Tăriceanu a ieşit cu declaraţii pe această temă. El apreciază că problemele la construcţia autostrăzii Braşov-Borş nu sunt determinate de lipsa fondurilor bugetare, ci de incapacitatea companiei Bechtel de a respecta termenele contractuale.
El a arătat că termenele la autostrada Braşov-Borş nu sunt respectate de către compania Bechtel, deşi finanţarea a fost asigurată. Tăriceanu a avertizat compania americană că nu va primi niciun ban în plus la avansul deja încasat dacă lucrările nu vor fi încheiate la termen şi conform condiţiilor de calitate.
"Proiectul nu duce lipsă de finanţare, iar Bechtel trebuie să înţeleagă că pentru orice ban primit trebuie să predea în final o porţiune de autostradă, nu numai cantitativ, ci şi de calitate. Nu facem derogări speciale pentru Bechtel, chiar dacă este o companie americană. Au primit în acest an sume mari în avans, conform contractului, pentru care trebuie să presteze, să livreze. Nu este o problemă de subfinanţare, ei nu sunt capabili să îşi respecte angajamentele luate", a spus Tăriceanu.
El a arătat că este nemulţumit şi de faptul că Bechtel are probleme în a respecta termenele convenite cu el, într-o vizită efectuată în acest an pe şantierul de construcţii. "Mă deranjează că inclusiv când am făcut ultima dată o vizită pe traseul autostrăzii am stabilit nişte obiective clare pe care văd că întârzie să şi le îndeplinească", a mai spus Tăriceanu.
Şeful Guvernului a afirmat totodată că programul de construcţie de autostrăzi a început târziu în România, fiind pierduţi peste zece ani în care nu a fost realizat nici măcar un kilometru de autostradă.
Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Până la jumătatea lunii august a acestui an, compania a finalizat o porţiune de cinci kilometri de autostradă dintr-un sector cu o lungime de 25 kilometri, care face legătura între Gilău şi Câmpia Turzii.
Antena3.ro