Din acest an, românii au acces la vacanţe mai ieftine cu ajutorul turiştilor europeni. Christian Tour, cel mai mare turoperator de curse charter din România, a creat senior voyage. Aşa s-a născut primul brand românesc de vacanțe, adresat persoanelor trecute de 55 de ani, care țintește Europa. Senior Voyage e o marcă înregistrată la nivelul Bătrânului Continent şi se bucură de succes în Cehia, Bulgaria sau Grecia. Pe primul loc în preferinţele turiştilor din aceste ţări care au achiziţionat vacanţe pentru seniori derulate de turoperatorul român s-au situat destinaţii precum Israel, Spania sau Italia.
Pasul făcut de Christian Tour pare surprinzător pentru mediul românesc de turism, confruntat în ultimii ani cu destule dificultăţi. Cristian Pandel, managerul agenţiei, consideră însă că extinderea pe pieţele externe îi consolidează în primul rând poziţia pe România: „De câţiva ani am devenit cea mai mare agenţie din ţară pe cursele charter. Ne-am dezvoltat urmând principiul: volumul mare de turişti atrage după sine un volum şi mai mare. Cu cât operezi mai multe locuri, cu atât obţii reduceri mai mari de la hoteluri, companii aeriene, operatori locali etc. Anul trecut am atins un total de 100.000 de turişti şi vânzări de aproape 30.000.000 de euro. Aceste volume ne-au permis sa avem preţuri foarte bune pe toate destinaţiile operate de noi şi ne-am hotărât să extindem agenţia în Europa, prin intermediul Pegas Holidays. Astfel, în 2011 am deschis 4 sedii noi, în Bulgaria şi Turcia.”
De aici până la crearea unui produs propriu, tentant la nivel european, n-a mai fost decât un pas. În sezonul 2010 – 2011, Christian Tour a fost singurul turoperator român acreditat să comercializeze vacanţele pentru seniori dezvoltate de Uniunea Europeană şi Guvernul Spaniei. În sezonul următor a simţit nevoia să creeze un brand mai puternic, extins la nivelul mai multor ţări, unde să aibă preţuri mai bune, care să ofere turistului posibilitatea unui program de fidelizare avantajos. Aşa a creat senior voyage. Cei care pleacă în vacanţă primesc mai mult decât un simplu serviciu turistic. În primul rând, au certitudinea unui preţ foarte bun, ca să nu spunem cel mai bun. În al doilea rând, li se oferă un card de fidelitate Christian Tour, în baza căruia se bucură de mai multe facilităţi. În funcţie de destinaţie, primesc gratuit excursii opţionale, mese, prioritate la îmbarcare, discount-uri etc.
Aceste facilităţi sunt posibile pentru că în proprietatea Christian Tour se află 20 de mijloace de transport proprii pentru grupuri de turişti, ieşite din leasing, care lucrează tot timpul anului. În perioada ianuarie – aprilie, mașinile lucrează local pe diverse destinaţii precum Costa Brava, Costa Dorada, Costa del Sol etc, operând excursii opţionale şi transferuri la preţuri foarte bune pentru grupurile de turişti români. De la sfârşitul primăverii şi până la începutul toamnei, cu ajutorul autocarelor se realizează circuite în toată Europa şi sejururi pe mai multe destinaţii de la Marea Mediterană, Marea Neagră sau Marea Adriatică.
„Chiar dacă ne concentrăm pe pieţele internaţionale, a mai declarat Cristian Pandel, România rămâne o piaţă cu un mare potenţial de creştere. De aceea, oferim celor peste 1.200 de parteneri din întreaga ţară întregul nostru suport, în aşa fel încât produsele Christian Tour să ajungă la toţi românii în cele mai bune condiţii. De asemenea, din acest an dezvoltăm puternic departamentul care se ocupă de produsele turistice pentru România. Avem deja contractate grupuri de români şi străini pentru care am organizat vacanţe pe plaiurile mioritice. Mulţi dintre aceştia sunt interesaţi de noile noastre pachete de senior voyage autohtone.”