Antena 3 CNN Actualitate Românul care a reușit să obțină 1.200 de euro după ce zborul său a întârziat mai mult de 3 ore: "Mi-a mirosit a vrăjeală. Au fost buni de plată"

Românul care a reușit să obțină 1.200 de euro după ce zborul său a întârziat mai mult de 3 ore: "Mi-a mirosit a vrăjeală. Au fost buni de plată"

Ştefan Petrică
1 minut de citit Publicat la 17:54 22 Oct 2023 Modificat la 19:51 22 Oct 2023
zbor intarziat
Povestea unui român care a reușit să obțină 1.200 de euro după ce zborul său a întârziat mai mult de 3 ore: "Mi-a mirosit a vrăjeală" Sursa foto: Getty Images I E4C

Povestea românului începe cu un zbor planificat cu atenție, însoțit de soția și copilul său, dar ceea ce a urmat după aceea l-a dus pe acest bărbat într-o călătorie cu adevărat neașteptată.

După întârziere, el a decis să își ceară drepturile și să completeze formularul de compensație pentru întârzieri de pe site-ul Wizz Air.

Cu toate acestea, în loc să primească banii, compania aeriană a invocat clauza de "situații excepționale" prevăzută de legea europeană, susținând că întârzierea a fost cauzată de vreme nefavorabilă și de circumstanțe din afara controlului lor.

Această justificare i-a părut suspectă bărbatului, mai ales că alte zboruri decolaseră la timp, iar Wizz Air nu avea tocmai o reputație impecabilă.

Citește și: Drepturile victimelor de accidente rutiere: obținerea justă a despăgubirilor

"Mi-a mirosit a vrăjeală, având în vedere că alte zboruri decolau la timp și că în general sunt o companie cu moravuri îndoielnice așa că le-am cerut pe mail să justifice care a fost situația excepțională. Mi-au închis cazul fără nici o justificare", a scris bărbatul pe Reddit.

Așa că a cerut companiei să justifice această situație excepțională

În schimb, compania i-a închis cazul fără a oferi o explicație clară și l-a sfătuit să contacteze platforma de rezolvare a litigiilor online, cunoscută sub numele de Online Dispute Resolution (ODR).

Experiența sa cu ODR nu a fost atât de roză pe cât sperase.

Wizz Air a refuzat din nou să comunice, iar ODR i-a închis cazul după două luni.

Rămânând fără soluții, bărbatul a aflat despre site-urile specializate în recuperarea compensațiilor de la companiile aeriene, iar acesta a fost ultimul pas în această lungă călătorie.

Asta l-a ajutat să obțină 680 de euro din suma totală de 1200 de euro, diferența fiind reținută de aceste site-uri specializate.

Cu toate acestea, el consideră această experiență ca o victorie, dar cu un gust amar.

M-am batut cu Wizz si am (semi) castigat
byu/razvanpersie inRomania

×
x close