Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) propune, printr-un proiect de decizie, ca instituţia Compania Naţională ?Poşta Română? (CNPR) să fie singurul furnizor de servicii poştale până la sfârşitul anului 2012, după cum arată un comunicat al ANCOM remis către Antena3.ro.
ANCOM a primit două cereri pentru desemnarea furnizorului universal de servicii poştale, din partea Poşta Atlassib Curier Rapid şi din partea CNRP. Comisia de evaluare a ANCOM a stabilit însă că primul aplicant nu dispune de resurse tehnice, materiale şi umane suficiente pentru asigurarea furnizării, în fiecare localitate de pe teritoriul României, a vreunuia dintre serviciile din sfera serviciului universal.
Astfel, ANCOM a stabilit ca Poşta Română să continue furnizarea de serivicii poştale, pentru perioada 26 aprilie 2009 ? 31 decembrie 2012. CNRP a fost desemnată furnizor unic de servicii poşstale în 2004, iar pe 25 aprilie 2009, drepturile şi obligaţiile CNPR în calitate de furnizor de serviciu universal expiră.
Conform proiectului de decizie supus consultării publice, furnizorul de serviciu universal are obligaţia de a furniza pe întreg teritoriul României următoarele servicii: colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor de corespondenţă, imprimatelor şi trimiterilor de publicitate prin poştă, interne şi internaţionale, în greutate de până la 2 kg (inclusiv). De asemenea, proiectul vizează colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale, interne şi internaţionale, în greutate de până la 10 kg (inclusiv 10 kg), distribuirea coletelor poştale cu limite de greutate între 10 kg şi 20 kg (inclusiv 20 kg) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia, precum şi furnizarea serviciului de trimitere recomandată şi cu valoare declarată pentru toate serviciile menţionate mai sus.
La evaluarea cererii câştigătoare, comisia ANCOM a luat în considerare printre altele gradul de acoperire a teritoriului naţional garantat de solicitanţi, inclusiv densitatea punctelor de acces şi de contact ale reţelelor poştale operate de aceştia. Comisia a mai luat în vedere experienţa anterioară în furnizarea serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal pentru care s-a solicitat desemnarea sau a altor servicii poştale, capacitatea tehnică, economică şi financiară a solicitanţilor şi capacitatea de a asigura un nivel uniform al tarifelor pentru serviciile din sfera serviciului universal pe întreg teritoriul ţării.
Paula Safta, Antena3.ro