Antena 3 CNN Actualitate Poliţiştii nu trebuie să aibă tatuaje pe faţă sau gât. Schimbările aduse la Statutul polițistului

Poliţiştii nu trebuie să aibă tatuaje pe faţă sau gât. Schimbările aduse la Statutul polițistului

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 22:33 28 Iun 2024 Modificat la 22:33 28 Iun 2024
tatuaj g?t Hepta
Bărbat cu tatuaj pe gât. Sursa foto: Hepta

Guvernul a modificat, vineri, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, Statutul poliţistului, astfel că persoana care participă la un concurs pentru ocuparea unei funcţii de execuţie vacante nu trebuie să aibă tatuaje pe faţă şi/sau gât, arată Ministerul Afacerilor Interne.

„Persoana care participă la un concurs pentru ocuparea unor funcții de execuție vacante prin încadrare directă/reîncadrare/transfer nu trebuie să aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe față și/sau gât, precum și în alte zone ale capului.

Sunt interzise tatuajele ori elementele ornamentale prezente pe corpul candidatului care reprezintă sau semnifică simboluri, mesaje, sloganuri sau reprezentări de natură să incite la violență, ură sau discriminare ori care au conotații politice, fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe”, au afirmat reprezentanţii MAI.

Decontarea serviciilor juridice în cazul proceselor intentate pentru fapte săvârşite în exercitarea atribuţiilor de serviciu se numără printre prevederi.

De asemenea, au fost stabilite prevederi clare cu privire la răspunderea materială a poliţistului pentru pagube produse unităţii. Polițistul va răspunde civil pentru întreaga pagubă, calculată la data constatării acesteia, produsă cu vinovăție patrimoniului unității sau patrimoniului Ministerului Afacerilor Interne, prin acțiunile ori inacțiunile sale care nu au legătură cu atribuțiile de serviciu.

Au fost prevăzute și situațiile în care polițistul nu răspunde material, respectiv când pagubele au fost:

a) cauzate prin acțiunile ori inacțiunile sale desfășurate în limitele legii;

b) generate de riscul normal al serviciului;

c) produse pe timpul intervenției la evenimente urgente, dacă a respectat dispozițiile legale incidente, inclusiv procedura de intervenție;

d) produse din cauze de forță majoră și caz fortuit;

e) produse ca urmare a executării dispoziției superiorului ierarhic, caz în care este analizată angajarea răspunderii materiale a acestuia;

f) produse în situații de legitimă apărare;

g) produse în stare de necesitate;

h) constatate după împlinirea unui termen de 3 ani de la data producerii lor.

Alte modificări la Statutul poliţistului sunt: 

  • reglementarea modalității de acordare a gradelor profesionale absolventului cu diplomă de licență al unui program de studii organizat la forma de învățământ cu frecvență în cadrul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” în funcție de vechimea în structurile MAI;
  • instituirea posibilității aplicării măsurii „atenționării”, ca măsură administrativă cu rol preventiv;
  • stabilirea modalității și a criteriilor în baza cărora se realizează repartizarea absolvenților instituțiilor de învățământ ale Ministerului Afacerilor Interne, fiind reglementate mecanismul repartiției în ordinea descrescătoare a rezultatelor și măsura repartizării din oficiu, în situația refuzului de a formula o opțiune;
  • reevaluarea masterului profesional, acesta fiind destinat, la forma de învățământ cu frecvență, persoanelor care nu au absolvit anterior un program/curs de formare inițială a personalului Ministerului Afacerilor Interne, iar la cea cu frecvență redusă, agenților de poliție absolvenți de studii superioare, care îndeplinesc anumite condiții expres stabilite de lege;
  • reducerea termenului privind interdicția de modificare a raporturilor de serviciu pentru agentul de poliție absolvent al programului de master profesional pentru formarea ofițerilor de poliție de la 5 la 3 ani.

 

×
x close