Potrivit unui comunicat al Biroului de Informare și Relații Publice din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, au fost dispuse măsuri organizatorice de suplimentare a personalului poliției de frontieră până la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de trecere, în funcție de dinamica valorilor de trafic.
"Având în vedere că după Anul Nou se prefigurează creșteri ale traficului de persoane prin punctele de trecere ale frontierei, în special la frontiera de vest, pe sensul de ieșire din România, dar și la frontiera externă a UE, la granița cu R. Moldova unde, din experiența anilor trecuți, va crește numărul celor care vin în România să petreacă sărbătorile pe rit vechi, Poliția de Frontieră Română a dispus toate măsurile aflate în competență pentru reducerea timpilor de așteptare și asigurarea unui control eficient și operativ", informează comunicatul.
De asemenea, va fi folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere a frontierei și, în cele mai aglomerate, se va lua măsura suplimentării arterelor de control, pe sensul de ieșire sau intrare în țară, după caz, în limita configurației acestora.
În perioadele în care se prefigurează creșteri ale valorilor de trafic, Poliția de Frontieră Română a dezvoltat o versiune beta a unei aplicații on-line destinată monitorizării traficului prin punctele de trecere a frontierei, care poate fi accesată de pe orice calculator sau terminal mobil cu acces la internet.
"Astfel, pe prima pagina a site-ului Poliției de Frontieră (www.politiadefrontiera.ro) poate fi vizualizată o aplicație on-line, reprezentată de harta României, 'Media timpilor de așteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei deschise traficului internațional'. Accesând aplicația (www.politiadefrontiera.ro/traficonline/) se pot vizualiza punctele de trecere a frontierei, care sunt marcate, în funcție de trafic și timpii de așteptare în culori diferite: Verde = timpi de așteptare până în 20 minute; Galben = timpi de așteptare între 20-60 minute; Roșu = timpi de așteptare peste 60 minute", precizează sursa citată.
Totodată, aplicația folosește modulul de navigație furnizat de Google Maps și accesând tabul "direcție de mers", se pot configura trasee spre un anumit punct de trecere a frontierei.
Timpii de așteptare sunt actualizați în timp real, fapt ce ajută utilizatorul să-și reconfigureze traseul către un punct de frontieră ce înregistrează valori de trafic scăzute. În meniul principal al aplicației, utilizatorul are posibilitatea de a vizualiza valorile timpilor de așteptare în punctele de trecere a frontierei în două variante, în funcție de direcție, pe sensul de intrare sau pe cel de ieșire din România.
Poliția de Frontieră a pus la dispoziția participanților la traficul transfrontalier numărul de telefon 021.9590 unde pot semnala diferite aspecte despre modul în care a fost efectuat controlul la trecerea frontierei, sesizările fiind preluate de către polițiștii de frontieră care vor acționa în consecință, legal, de la caz la caz. De asemenea, informații privind punctele de trecere a frontierei sunt disponibile pe pagina de internet a Poliției de Frontieră Române: www.politiadefrontiera.ro, mai informează comunicatul.