Trenurile de pe ruta Bucureşti-Constanţa circulă cu maximum 30 km pe oră. Acest lucru se întâmplă din cauza restricţiilor de viteză impuse pe podurile care traversează Dunărea şi braţul Borcea.
Cele două poduri au nevoie de reparaţii majore. Pilonii de susţinere a părţii feroviare trebuie reconstruiţi, iar partea metalică care susţine şina de cale ferată necesită reparaţii urgente. Anumite materiale pot ceda în orice moment pentru că a expirat termenul la care cele două poduri ar fi trebuit să intre în reparaţii, arată sursele citate de Gardianul.
Ministerul Transporturilor a încasat deja milioane de euro din taxa de pod de la Feteşti, însă autorităţile nu au alocat nici un ban pentru reparaţiile celor două poduri.
Accidentele feroviare s-au ţinut lanţ în ultimele luni
Transportul feroviar se confruntă cu grave probleme. Trei accidente feroviare soldate cu răniţi au avut loc în luna septembrie în România. Cel mai recent accident a avut loc în judeşul Galaţi. Un vagon al trenului rapid 661, care circula pe ruta Bucureşti - Iaşi a sărit de pe şine în zona localităţii Berheci. În tren se aflau 437 de călători. Vagonul deraiat era al treilea în garnitură. Se pare că de vină a fost o roată defectă.
La un pas de dezastru s-a aflat şi un tren de marfă încărcat cu produse petroliere care a deraiat în localitatea Boju, judeţul Cluj. Cel puţin şase vagoane au sărit de pe şină.
Un al accident a avut loc pe ruta Timişoara-Bucureşti. Opt vagoane, cu 200 de călători la bord, au sărit de pe şine, iar 13 persoane au fost transportate la spital.
Trenurile au avut întârzieri de 3 ani, în 2009
Statisticile CFR arată că, în primele nouă luni ale anului, trenurile româneşti au avut întârzieri care cumulat însumează 3 ani. Cauza pare a fi lipsa investiţiilor şi starea precară a liniilor ferate. Zilnic, pe căile ferate din ţară circulă un număr mediu de peste 1500 de trenuri de călători.
75% dintre întârzieri sunt provocate de restricţiile de viteză introduse pe unele trasee, nemodernizate sau lăsate în paragină. 20% dintre întârzieri au cauze care nu au legătură cu CFR, iar în aproape 5% din cazuri, de vină sunt locomotivele sau vagoanele defecte.
Antena3.ro