."În această perioadă se efectuează primele lucrări de reabilitare, după 61 de ani, la podul peste Dunăre de la Giurgiu care a fost dat în folosință la 20 iunie 1954. Aceste lucrări constatau în înlocuirea integrală a sistemului rutier (plăci betonate și straturi asfaltice), în vederea asigurării confortului și siguranței traficului rutier pe această porțiune de drum", se menționează într-un comunicat al CNADNR.
Reprezentanții CNADNR precizează că, odată cu demararea lucrărilor de reabilitare, se circulă pe o singură bandă ce este în permanență supravegheată de Anteprenor pentru asigurarea condițiilor de siguranță a circulației.
În vederea evitării unor blocaje în trafic, CNADNR le recomandă conducătorilor auto ca, pentru trecerea în Republica Bulgaria, să folosească și punctele alternative de trecere a frontierei: Calafat (rutier), Bechet (trecere cu bacul), Zimnicea (trecere cu bacul), Călărași (trecere cu bacul), Negru Vodă (rutier) și Vama Veche (rutier).
Podul, cunoscut și sub numele de "Podul Prieteniei", este amplasat pe DN5, peste fluviul Dunăre, în localitatea Giurgiu, este un pod metalic, din oțel, care leagă malul nordic românesc de malul sudic bulgăresc, și, respectiv, orașele Giurgiu și Ruse. Amplasat la 1 km aval de Giurgiu și la 4 km aval de Ruse, traversând Dunărea la km 488+700, de la gurile sale, podul a fost construit pentru trafic mixt, având pe podul principal o cale ferată simplă în partea inferioară și o șosea cu două benzi de circulație la partea superioară.
Podul combinat de cale ferată și șosea peste Dunăre, în zona Giurgiu — Ruse, dat în exploatare în anul 1954, are 37 deschideri și lungimea totală de 2.223,92 m, din care 1.168 m partea română. Podul asigură circulația feroviară pe linie simplă și traficul rutier pe două benzi de circulație corespunzător clasei E de încărcare.