Pietonii şi bicicliştii vor putea trece pe pod gratuit. Cei care vor merge în ţara vecină cu maşina vor trebui să plătească 6 euro, însă taxa poate ajunge la 37 de euro pentru camioanele mari.
Podul, lung de 2 kilometri, a costat peste 250 milioane de euro şi a fost finanţat în mare parte din fonduri europene.
Conform estimărilor, peste 100.000 de vehicule vor traversa anual podul Calafat-Vidin. Taxa de trecere a podului va fi încasată de o companie deţinută de statele român şi bulgar. În cazul autoturismelor aceasta va fi de 6 euro, dar poate ajunge şi la 37 de euro pentru camioane. Cei mai mulţi bani se vor duce însă către vecinii bulgari deoarece ei au investit cel mai mult în construcţia podului.
În plus, odată cu deschiderea podului se mai pierd bani şi pentru că se scurtează ruta către occident. Dacă pana acum se trecerea podul pe la Giurgiu după care se mergea spre Nădlac, noua rută va fi cu câteva sute de kilometri mai scurtă, ceea ce înseamnă mai puţin combustibul consumat. Specialiştii spun că este vorba de pierderi de 150 de euro la fiecare camion.
Podul aduce însă şi lucruri bune pentru România. POtrivit specialiştilor va fi o gură de aer pentru fabrica de automobile de la Craiova care va putea exporta mai usor ce prodce în Bulgaria, Grecia şi Turcia. În plus, podul va da o şansă transportului de marfă dintre Asia şi Europa şi va facilita traficul din vestul Europei în sudul Europei .