La nouă luni de la inaugurarea cu fast a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, constructorul face a treia asfaltare, din cauza unor denivelări.
"Exact lucrare de mântuială! Vă daţi seama că mai bine banii de la buget se duc în buzunarele parlamentarilor decât la construcţie", spune un şofer.
"Mai mult nu s-a circulat decât se circulă, mereu sunt probleme", spune un alt şofer.
Reasfaltarea se face din cauza faptului că au apărut o groază de defecte în stratul de uzură şi noi le remediem pentru siguranţa circulaţiei.
A apărut vălurirea, au apărut mici fisuri şi noi trebuie să le reparăm. Pur şi simplu, noi respectăm proiectul, da?
Noi am respectat standardele şi normativele în vigoare, dacă compania o să dispună o altă soluţie vom vedea", a precizat Viorel Gâscă, reprezentant constructor.
Autorităţile spun că podul de la Brăila nu va fi recepționat până când neconformitățile existente nu vor fi înlăturate.
"A fost terminată partea de pe Jijila, de pe malul tulcean al Dunării. În acest moment e un soi de semișantaj în care - domnule, nu vă dăm în circulație să recepţionaţi şi să daţi drumul la circulaţia respectivă până nu ne recepţionaţi şi podul. Colegii mei nu pot să recepţioneze o lucrare atât timp cât există bucăți neconforme şi nu vom recepţiona această lucrare până nu vor fi îndepărtate. Înțeleg că au început să îndepărteze aceste neconformități", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
"Nu vom recepţiona acest pod până când nu va fi conform normativelor şi tuturor criteriilor moderne din secolul 21", a spus Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Podul suspendat peste Dunăre, care face legătura între Moldova, Muntenia şi Dobrogea, este cea mai mare investiţie în infrastructură din ultimii 30 de ani. Cu un cost ce se ridică la circa 500 de milioane de euro, podul se va număra printre primele 5 poduri din Europa, ca deschidere centrală, de 1120 metri.