Trendyol, cel mai important portal turcesc de comerț electronic, care în vara anului 2021 a atins statutul de prim decacorn în Turcia, fiind în mare parte controlat de gigantul chinez din domeniul comerțului electronic, Alibaba Group Holding, în calitate de investitor strategic, își extinde prezența în România.
România este țara cu care Trendyol atacă acum piața est-europeană, mânată atât de potețialul zonei ca stat membru UE, dar și de un argument inedit: interesul românilor pentru produse turcești dat fiind faptul că inclusiv serialele turcești TV bat recorduri de rating.
Odată cu România, platforma se va extinde și spre Grecia, Ungaria și Cehia, urmând ca până la finalul acestui an să mai intre în Polonia, Slovacia și Bulgaria.
La acest moment, o treime dintre noii exportatori din Turcia sunt vânzători pe Trendyol, platforma reușind să încheie anul trecut cu încă aproximativ 3 milioane de clienți și 12 milioane de comenzi.
Citește și: Orașul din România unde absolvenții unui campus profesional vor avea locuri de muncă garantate
În total, platforma are circa 30 milioane clienți, 250.000 vânzători și 80 milioane produse listate pe platformă, livrând în peste 100 de țări din întreaga lume și având birouri în Ankara, Istanbul, Izmir, Amsterdam, Berlin, Luxembourg, potrivit Profit.ro
Ținta este să devină lider la nivel global.
Grupul chinez Alibaba are o participație de 76,1%. Alibaba Group a achiziționat un pachet de acțiuni la Trendyol în 2018.
Trendyol are propriile rețele de logistică, și anume Trendyol Express, pentru afaceri de comerț electronic, și Trendyol GO, pentru servicii de livrare rapidă.
În România, eMAG este cel mai mare retailer online local, și recent a lansat, lângă Budapesta, cel mai mare centru logistic pentru e-comerț din regiune.