Peste trei sferturi dintre părinţii copiilor cu dizabilităţi susţin că nu sunt mulţumiţi de calitatea sistemului de educaţie oferit copiilor cu dizabilităţi, potrivit unui studiu realizat de CEDCD.
Acelaşi studiu arată că majoritatea părinţilor intervievaţi consideră că programa şcolară nu este adecvată nevoilor pe care le au copiii cu astfel de probleme.
Conform cercetării realizate de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD), 74,2% dintre respondenţi consideră că accesul copiilor cu dizabilităţi în învăţământul de masă nu este asigurat, în sensul în care aceştia nu sunt primiţi în unităţile de învăţământ, se arată într-un comunicat de presă al organizaţiei, remis luni Mediafax.
Dintre persoanele chestionate, 78,7% consideră că programa de educaţie nu este adecvată nevoilor copiilor cu dizabilităţi, iar 66,5%spun că nu au beneficiat şi nu auzit de existenţa cadrului didactic de sprijin sau a cadrului didactic itinerant.
Potrivit aceluiaşi studiu, 66,5% dintre respondenţi au declarat că nu au beneficiat de serviciile unui psiholog în cadrul unităţilor de învăţământ, iar 73,8% dintre aceştia susţin că nu au întâlnit niciodată o clasă sau grupă de copii cu dizabilităţi integrată într-o şcoală de masă.
În acest context, relevă cercetarea, 75,6% declară că nu sunt mulţumiţi de calitatea sistemului de educaţie oferit copiilor cu dizabilităţi.
Cercetarea realizată de CEDCD a fost efectuată pe un număr de 921de persoane chestionate şi a urmărit identificarea nivelului de calitate şi de adaptare al sistemului de educaţie la nevoile copiilor cu dizabilităţi din România, din perspectiva gradului de satisfacţie al beneficiarilor indirecţi, respectiv, părinţii copiilor cu dizabilităţi.