Clienţii care vor să-şi schimbe operatorul dar să-şi păstreze numărul, trebuie să anunţe în scris, compania la care renunţă, cu cel puţin zece zile înainte, de a o face. Costurile de transfer vor fi suportate de noua companie, însă aceasta poate decide să le recupereze parţial de la client. Pentru a evita confuziile, companiile au introdus semnale distinctive prin care clienţii sunt avertizaţi că numărul celui apelat a fost mutat într-o altă reţea.
Acest serviciu a fost lansat în Uniunea Europenă, cu cinci ani în urmă, timp în care, aproximativ 47 de milioane de utilizatori şi-au schimbat operatorul de telefonie mobilă. Finlanda a fost ţara cu cei mai mulţi utilizatori care şi-au portat numărul de telefon de la un operator la altul - aproximativ 68 %. Danemarca se află pe locul doi, cu 42% de utilizatori ce şi-au schimbat operatorul, urmată de Olanda şi Spania.
Antena 3