Cu
toate că serviciile oferite de funcţionarii publici în 2007
nu s-au îmbunătăţit faţă de 2006, românii sunt de
părere că angajaţii de la ghişee sunt ceva mai amabili. Acestea
sunt concluziile unui sondaj realizat de Agenţia pentru Strategii
Guvernamentale, în perioada noiembrie - decembrie 2007.
Sondajul relevă că serviciile furnizate cetăţenilor de
către instituţiile publice nu s-au îmbunătăţit în
2007. Cu toate acestea, majoritatea celor chestionaţi, circa 60%,
consideră că funcţionarii publici pe care i-au întâlnit
la ghişee au avut o atitudine amabilă. Doar 6% dintre repondenţi
au apreciat în mod negativ atitudinea funcţionarilor,
catalogând-o ca fiind nepoliticoasă sau ironică. De asemenea,
circa 65% dintre cei intervievaţi consideră că funcţionarii s-au
arătat interesaţi de rezolvarea cererii pe le-au adresat-o. Numai
10% susţin că funcţionarii au fost reticenţi faţă de cererile
lor.
Şi programul de lucru din instituţiile publice a fost
considerat accesibil de către 70% dintre cei care au răspuns la
întrebările sondajului. Studiul mai relevă faptul că o
treime dintre români au avut nevoie, de cel puţin 3 ori, de
funcţionarii de la taxe şi impozite. A fost cel mai solicitat
serviciu pe parcursul anului trecut. Studiul a fost realizat la nivel
naţional, pe un eşantion de 1208 de persoane, iar marja de eroare
este de 2,82 %.
Antena 3