Comisia Europeană vine cu un nou pachet de propuneri pentru legile circulației. Potrivit acestuia, școala de șoferi ar putea fi începută după 16 ani, iar permisul ar putea fi luat la împlinirea a 17 ani. Tinerii șoferi vor putea conduce însă doar însoțiți până la majorat.
Mai mult decât atât, aceștia vor trece printr-o perioadă de probă de doi ani, timp în care orice abatere de la lege va fi sancționată drastic.
"Vor putea dobândi experiență cu ajutorul unui sistem de conducere acompaniată începând cu vârsta de 17 ani și vor putea să obțină un permis de conducere. Dar până la 18 vor conduce doar însoțiți. Aici vorbim de o perioadă de probă", a explicat Anca Păduraru, purtătoarea de cuvânt a reprezentanței Comisiei Europene în România, potrivit știrileprotv.ro.
"Propunem să se permită aplicarea anumitor sancțiuni de privare a dreptului de a șofa în întreaga Uniune Europeană.
În cazurile în care un stat membru decide să priveze de dreptul de a șofa un conducător auto din cauza unei infracțiuni săvârșite pe teritoriul său, această decizie să aibă efect în întreaga Uniune Europeană.
Noua directivă va introduce și o perioadă de probă de cel puțin 2 ani de la promovarea examenului și, în același timp, o regulă pentru toleranță zero pentru conducerea în stare de ebrietate.
De asemenea, vom adapta formarea și examenele pentru a pregăti mai bine șoferii pentru proporția tot mai mare de utilizatori vulnerabili ai drumurilor", a explicat și Adina Vălean, comisarul european pentru Transport.
Toleranță zero la alcool
Majoritatea noilor măsuri se referă la noii conducători. La fel și cea potrivit căreia va exista toleranță zero în caz de consum de alcool. Această propunere se referă la persoanele care au obținut recent permis de conducere, indiferent de vârstă. Oficialii Comisiei Europene spun însă că există posibilitatea ca, pe viitor, măsura să îi vizeze și pe restul șoferilor.
"Proiectul poate fi amendat în Parlament și nu m-ar mira să se extindă această toleranță zero și la restul șoferilor, pentru că este o opinie destul de auzită aici, în Parlament, că ar trebui să fie această toleranță zero la toți șoferii, în toate statele", a explicat europarlamentarul Vlad Gheorghe.
Noi infracțiuni rutiere
Mai mult decât atât, noul pachet propune și extinderea infracțiunilor rutiere. Astfel, pe viitor, ar putea fi considerate infracțiuni nemenținerea unei distanțe suficiente în raport cu vehiculul din față; depășirea periculoasă; parcarea periculoasă; traversarea uneia sau mai multor linii albe continue; conducerea pe sens interzis sau utilizarea unui vehicul supraîncărcat.