Potrivit acestuia, între Mila 45 şi Mila 80, s-au acumulat banchize care practic au format pod de gheaţă.
„Dacă până la Tulcea, gheaţa are în medie o grosime de 30-35 centimetri, acolo ajunge la 3 şi chiar 4 metri. Ne confruntăm cam cu un kilometru de pod gros şi câţiva kilometri de pod subţire. Se fac mari eforturi pentru spargerea banchizelor ca să nu distrugă portul tulcean şi pentru a nu se forma zăpor, dar este extrem de dificil. Se acţionează cu remorcherele Perseus - de la Galaţi, Hercules - de la Constanţa, a fost adus de la Mangalia şi remorcherul Grozavu, al Marinei Militare. Mai este acolo şi Gheorghieni“, a spus Uzumtoma.
El a adăugat că nava AFDJ „Galaţi 3“ patrulează pe ruta Galaţi-Brăila, dar marea îngrijorare este bucata imensă de gheaţă, de 60 de km lungime, care se îndreaptă către Galaţi, după ce a trecut de Călăraşi. Dacă bucata nu se va rupe, există posibilitatea ca cele peste 120 de barje, aflate la malul Dunării să fie luate de gheaţă şi purtate pe fluviu, în derivă.
Gălăţenii îşi riscă inutil viaţa venind pe Faleza Dunării
„Este foarte important să deblocăm la Mila 45 pentru a asigura scurgerea sloiurilor. De trei săptămâni ne chinuim. Abia reuşisem să deblocăm între Sulina şi Tulcea şi acum o luăm de la capăt. În plus, aşteptăm să ajungă la Galaţi banchiza care a făcut prăpăd la Călăraşi“, a afirmat Uzumtoma.
Şapte pontoane aflate la malul Dunării (printre care şi portul de ambarcaţiuni) au fost afectate de trecerea sloiurilor, unele din ele fiind scufundate, iar altele, doar avariate.
Patronii teraselor plutitoare şi-au dus încă de vineri navele în Port Docuri, pentru a fi protejate, având în vedere că se aşteaptă ca în zilele următoare să ajungă la Galaţi bucata enormă de gheaţă de 60 de km lungime, care a provocat pagube la Călăraşi.
Zeci de gălăţeni vin pe Faleza Dunării pentru a admira şi fotografia spectacolul sloiurilor, unii urcându-se pe acestea, punându-şi inutil viaţa în pericol. Pentru securitatea lor, autorităţile locale au dispus mobilizarea mai multor patrule de poliţişti care le interzic oamenilor să se mai apropie de apă sau de parâmele navelor blocate la mal, în gheaţă. Cablurile groase de oţel se pot rupe în orice moment putând provoca o tragedie.