CFR Călători nu a mai cumpărat trenuri noi din anul 2008, iar în perioada 1998-2012 nu s-a acordat niciun leu pentru modernizare sau investiţii. Între 2001-2004, au fost cumpărate 120 de trenuri tip desiro.
Vagoanele, o dată defectate, sunt date uitării. Doar în pasajul Basarab se află în prezent 80 de vagoane afectate în diferite stadii.
Conform reprezentanţilor CFR Călători, începând cu anii 90, din fondurile alocate pentru transporturi, 90% erau redirecţionate catre transportul rutier, în timp ce doar 10% din bani se duceau către transportul feroviar.
Astfel că în infrastructură, practic, nu au avut cum să fie făcute schimbări. În prezent, infrastructura căilor ferate din România se află într-o stare deplorabilă, cu traverse din lemn.
O altă problemă CFR este lipsa personalului, nu mai există mecanici formatori, făcându-se un schimb de generaţii mult prea din scurt. Totodată, stagiul de formare a mecanicilor a fost redus de la 6 la 3 luni, astfel că aceştia nu au experienţa necesară atunci când încep să conducă trenurile.
Nici leafa nu este una motivantă, astfel că multe locuri rămân vacante. Salariul unui mecanic debutant este in prezent de 3301 lei brut, adica 1981 de lei net.