În urmă cu 4 zile, Florea Geică, fostul preşedinte al Autorităţii Aeronautice Civile, dar şi românul cu cea mai mare pensie, a făcut parte din personalul navigant al cursei Tarom, Bucureşti-Roma, deşi, în urma incidentului aviatic de la Istanbul, din 15 octombrie, i s-a interzis acest lucru. Dezvăluirile apar în ediţia de duminică a cotidianului Adevărul.
Florea Geică are în momentul de faţă licenţa de zbor suspendată, în urma incidentuluui de pe aeroportul Mustafa Kemal Ataturk, din Istanbul când a scos aeronava de pe pistă. Incidentul a creat o mulţime de controverse legate de dreptul lui Geică de a pilota aeronava. Ancheta în acest caz nu s-a încheiat, în concluzie Florea Geică nu avea ce căuta la bordul aeronavei, care, pe 17 decembrie, a efectuat cursa Bucureşti - Roma, chiar dacă de data aceasta nu a fost la bord în calitate de pilot, ci de inspector aeronautic pe rută.
Surse din cadrul Autorităţii Aeronautice Civile, care l-au identificat pe Geică pe foaia de zbor, spun că acesta s-a urcat în avion pentru a nu pierde primele aferente lunii decembrie.
Florea Geică, pensionarul multimilionar, este plătit în continuare pentru serviciile de consilier pe probleme tehnice pe care le aduce Autorităţii Aeronautice Civile. Salariul său se ridică la 20.000 de lei, iar primele de zbor însumează 160% din salariul negociat net, deci încă 32.000 de lei.
"Pentru a lua primele întregi însă este suficient să faci o singură cursă, chiar şi de 10 minute", au declarat pentru "Adevărul" aceleaşi surse.
Antena 3