Germanii investesc cei mai mullți bani în locuințe, românii aleg să cheltuiască banii pe mâncarea, băutura şi ţigările, iar luxemburghezii – îşi permit cel mai mult să investească în bunuri de lux. În privinţa cheltuielilor de consum, germanii dau cei mai mulţi bani pe locuinţe comparativ cu ceilalţi europeni.
Puterea de cumpărare mult diferenţiată la nivel european duce şi la comportamente diferite ale consumatorilor din Uniunea Europeană, informează Institutul Economic German de la Köln (IW) bazându-se pe datele Oficiului European de Statistică. 26,8% din cheltuielile germanilor sunt cu locuinţa – inclusiv banii de întreţinere, asigurări şi mentenanţă – afirmă specialiştii IW în urma unui studiu comparativ la nivel european privind structura costurilor în gospodării. Astfel, germanii se clasează peste media de 21,3% constatată în comunitatea statelor membre ale UE, informează Rador.
Românii – europenii cu cel de-al doilea cel mai mic venit pe cap de locuitor din UE – cheltuiesc aproape 37% din banii de care dispun pe mâncare, băutură şi ţigări. În Marea Britanie, doar 14% din banii disponibili sunt investiţi în alimente, băuturi şi tutun, iar în Germania 16,5%. Media la nivel european este de 19,9%. Familiile din Grecia alocă doar 4% din buget activităţilor culturale şi de petrecere a timpului liber în timp ce britanicii sunt cei mai generoşi (15%). În acelaşi scop, germanii cheltuiesc 12% din banii de care dispun.