Podul metalic peste Dâmboviţa are, de la un capăt la celălalt, exact 117 metri şi cântăreşte 1.300 de tone. De la mijlocul lunii iulie, când a început construcţia, muncitorii au montat aproape 70 la sută din grinzile metalice care susţin podul. De la bun început a fost construit deasupra unui pod deja existent, cel de la Grozăveşti şi va lega direct bulevardul Vasile Milea şi strada Grozăveşti, prin pasajul Basarab de zona de nord şi centrul Bucureştiului.
Podul care va traversa Dâmboviţa trebuia să fie gata luna viitoare. Dar constructorii au anunţat deja primele întârzieri. Poate de o lună, poate de trei. Efectul - circulaţia prin zonă rămâne blocată.
?În luna decembrie se redă circulaţiei Splaiul Independenţei, paralel cu Dâmboviţa, iar din ianuarie şi februarie o sa se poată circula şi pe Vasile Milea?, a spus Mădălin Dumitru, director Direcţia Infrastructură Primăria Capitalei.
Construcţia podului de la Grozăveşti a început acum mai bine de trei luni. Ca să respecte termenul constructorul a cerut închiderea traficului auto prin zonă. Dar muncitorii nu au reuşit decât să toarne pilonii din beton care susţin podul şi să monteze o parte din construcţia metalică.
?Se lucrează la toate punctele. Coborârea de pe pod Titulescu - Banu Manta. În partea asta, dinspre Geniului, ca să poată să o lege de pe podul peste Dâmboviţa şi rampele de coborâre?, a declarat Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei.
Dar greul începe abia la primăvară când trebuie montat un alt pod metalic, unul peste calea ferată. Lucrarea este de trei ori mai lungă decât cea construită peste Dâmboviţa şi va cântări aproape 2.800 de tone de metal. Abia după ce fac şi podul peste calea ferată, bucureştenii pot spera că pasajului Basarab va fi gata.
Observator