Antena 3 CNN Actualitate Pasagerii afectați de greva de la TAROM primesc despăgubiri. ANPC: Trebuie să se adreseze companiei prin email

Pasagerii afectați de greva de la TAROM primesc despăgubiri. ANPC: Trebuie să se adreseze companiei prin email

ID254862_INQUAM_Photos_Octav_Ganea (1)
Aglomerație în Aeroportul Otopeni, din cauza zborurilor anulate. Foto: INQUAM Photos/Octav Ganea
de Laura Dinu    |    09 Iul 2024   •   13:56

ANPC a chemat conducerea TAROM la discuții, pentru a vedea modalitățile concrete prin care pasagerii afectați de aceste anulări vor fi despăgubiți. Din discuție a reieșit că, în urma evenimentelor de luni, compania va despăgubi toți pasagerii care au cumpărat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii.

„În contextul incidentelor legale de anularea unui număr important de zboruri operate de compania TAROM, pe data de 8.07.2024, conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a invitat, la sediul său, pe 9.07.2024, reprezentanții acestei companii, pentru a discuta modalitățile concrete prin care pasagerii afectați de aceste anulări vor fi despăgubiți.

Din discuție a reieșit că, în urma evenimentelor de pe 8.07.2024, TAROM va despăgubi toți pasagerii care au achiziționat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii. 

Ce trebuie să facă pasagerii pentru a-și recupera banii

Pentru soluționarea situației create, ANPC recomandă consumatorilor:
    • pasagerii trebuie să păstreze și să pună la dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat și până la rerutare
    • pentru a primi compensații, în urma anulării curselor din data de 8.07.2024, consumatorii care au achiziționat bilete direct de la TAROM, trebuie să se adreseze companiei printr-un e-mail, în care să prezinte biletul de avion care să demonstreze că era pasager al cursei anulate, dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat, până la rerutare, precum și numărul contului în care să i se poată plăti compensația financiară
    • pasagerii care au achiziționat bilete prin intermediul altor companii, trebuie să se adreseze acestora, prin e-mail, iar în cazul în care nu li se oferă o soluționare, pot depune o reclamație pe site-ul ANPC, www.anpc.ro, pentru companiile din România sau pe site-ul Centrului European al Consumatorilor, pe site-ul www.eccromania.ro, pentru firmele care au sediul în Uniunea Europeană, ale căror servicii sunt gratuite pentru consumatori. 

Atenție! În cazul reclamațiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensații, aceste servicii sunt contra cost. 

Vă reamintim că, în urma discuțiilor purtate cu compania TAROM, în luna mai 2024, reprezentanții acesteia au informat ANPC asupra măsurilor pe care le-au luat pentru a preîntâmpina problemele care pot apărea în sezonul estival 2024, și anume: 
    • în cazul anulării unui zbor, al întârzierii acestuia cu mai mult de 3 ore la sosire, precum și în situația de overbooking, pasagerii au posibilitatea de a primi compensația financiară sub formă de voucher electronic care poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM, în termen de un an de la data emiterii. Valoarea acestora este de 350 EUR pentru o compensație de 250 EUR, de 500 EUR pentru compensație de 400 EUR și de 750 EUR pentru compensație de 600 EUR
    • pasagerii sunt informați de drepturile acestora pe site-ul companiei TAROM la secțiunea "Drepturile pasagerilor" sau pe adresa lor de e-mail. Nu dispun de un număr de telefon valabil, de tip call-center, pus la dispoziția pasagerilor
    • TAROM deține aeronave disponibile, care pot interveni acolo unde este cazul, pentru suplimentări sau în situații de avarie”, informează ANPC. 

Linie prioritară de contact pentru pasagerii afectați

TAROM anunță înființarea unei linii prioritare pentru pasagerii afectați. 

”Compania TAROM s-a confruntat cu o situație fără precedent, aceea de anulare a numeroase zboruri ca urmare a declarațiilor individuale de inapt pentru zbor ale personalului navigant. Ca urmare a acestei situații independente de voința și acțiunile companiei, pasagerii au fost afectați de anularea zborurilor regulate. Compania a oferit alternative pentru călători, iar echipa de asistență este în contact direct cu aceștia pentru a oferi informații detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opțiuni disponibile.

Pentru a facilita procesul de compensare al călătorilor afectați în urma anulării unor zboruri regulate în cursul zilei de 8 iulie, TAROM anunță crearea unei adrese de email dedicate: [email protected], la care pasagerii pot transmite cererile și documentele necesare în vederea obținerii despăgubirilor, în conformitate cu Regulamentul EC 261/2004.

Pasagerii afectați de aceste anulări pot transmite solicitarea de compensare la adresa de email dedicată: [email protected]. , unde trebuie să transmită următoarele informații:

  • Nume și prenume pasager
  • Număr de zbor
  • Copia biletelor de călătorie și codul rezervării
  • Dacă este cazul, dovada plății pentru cheltuielile suplimentare privind cazarea, masa, transportul de la aeroport la unitatea de cazare și de la unitatea de cazare la aeroport
  • Modalitatea de compensare pentru care optează (bani / voucher electronic)

Voucherul electronic poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM emise pe zboruri operate TAROM (cu număr de zbor RO) în termen de un an de la data emiterii. Contravaloarea voucherului nu este rambursabilă.

Pentru pasagerii care vor opta pentru plata compensației în bani este necesar să transmită datele bancare în următorul format :

  • Nume și prenume beneficiar cont
  • Denumirea băncii
  • Sucursala
  • Adresa băncii
  • IBAN
  • Cod SWIFT/BIC
  • Monedă cont

Compania TAROM își cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat și depune toate eforturile pentru a reduce impactul pe care această situație îl are asupra planurilor lor de călătorie.
Pentru informații suplimentare, pasagerii pot contacta centrul de suport TAROM la numerele de telefon: (004) 021 9978, (004) 0800500 131 (TelVerde), (004) 0371 529 000 sau pe oricare dintre adresele de email: [email protected], [email protected]”, transmite compania. 

Grindeanu: Despăgubirile pentru pasageri le plăteşte TAROM. Compania să găsească banii

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat luni la Antena 3 CNN când şi cum se va încheia calvarul pasagerilor care au fost afectaţi de zborurile anulate de TAROM. Mai mult, el a precizat şi cine le va oferi oamenilor despăgubiri în acest sens. 

„Compania va plăti despăgubirile. Va trebui să găsească banii pentru că au tot dreptul cei care au pierdut cursele şi cei care au fost şi sunt în această situaţie să primească despăgubiri", a spus Grindeanu.

Întrebat dacă are în vedere schimbarea conducerii TAROM, Grindeanu a spus că acest demers ţine de el, ci de competența Consiliului de Administraţie. 

„Nu eu am dreptul de a schimba conducerea TAROM. Cei care sunt selectați prin legea 109 trebuia să ia deciziile corecte. Consiliul de Administraţie face acest lucru. Astea sunt regulile. Mâine dimineața sper să se reintre în programul normal", a mai spus Sorin Grindeanu.

Piloții Tarom au ajuns la un acord cu conducerea companiei. Zborurile se vor desfășura conform programărilor

Criza de la Tarom a luat sfârșit marți dimineață. Compania anunțā că a ajuns la o înțelegere cu piloții și că toate zborurile se vor desfășura normal. Potrivit surselor Antena 3 CNN, piloții au obținut o majorare de 1.500 de euro în etape și majorarea diurnei. 

Compania TAROM a anunțat că a încheiat un acord cu personalul navigant pentru derularea operaţiunilor de zbor în regim normal, astfel încât marţi dimineaţa toate zborurile regulate, atât pe rute interne, cât şi externe, se desfăşoară conform programărilor de zbor, informează operatorul aerian naţional.

„Compania TAROM a continuat dialogul cu reprezentanţii personalului navigant, în urma situaţiei de luni, 8 iulie, prin care numeroase zboruri au fost anulate, ca urmare a declaraţiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, şi anunţă încheierea unui acord pentru normalitate şi derularea operaţiunilor de zbor în regim normal. În dimineaţa zilei de 9 iulie toate zborurile regulate, atât pe rute interne, cât şi externe, se desfăşoară conform programărilor de zbor”, se arată într-un comunicat al companiei.

×
Subiecte în articol: ANPC Tarom despagubiri pasageri
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Parteneri
x close