Organizatorii evenimentelor mari, cu sute de participanţi, pregătesc cel puţin două săptămâni proiectul tehnic. Toate măsurile de siguranţă sunt calculate de specialişti din mai multe domenii. Fiecare concert trebuie să aibă un plan de evacuare, în caz de incendiu.
„După ce se face proiectul, participăm la o şedinţă tehnică unde participă şi reprezentanţi ai autorităţilor, chiar şi de la Poliţia Rutieră. Trebuie să asigurăm un punct de prim ajutor şi o ambulanţă. Nu se poate face pe genunchi un eveniment, aşa cum era totul făcut în acel club. Un inginer proiectează planul exact de evacuare, iar oamenii de la firma de pază trebuie să asigure fluxul de ieşire”, a explicat, pentru
Jurnalul Naţional, Mohi Younes, general manager Phoenix Entertainment.
Martorii spun că la Clubul Colectiv nu exista nici măcar o firmă de pază plătită, iar cei doi-trei băieţi angajaţi de club pentru a asigura paza au ajuns la spital cu răni foarte uşoare şi ar fi spus că au reuşit să fugă primii.