Antena 3 CNN Actualitate Opel, în malaxorul scandalului emisiilor poluante. Ce spune constructorul auto

Opel, în malaxorul scandalului emisiilor poluante. Ce spune constructorul auto

1 minut de citit Publicat la 17:53 23 Oct 2015 Modificat la 17:53 23 Oct 2015
ople sigla.jpg
Constructorul auto german Opel, divizie a grupului american General Motors, a respins vineri acuzațiile potrivit cărora autovehiculele sale diesel emit o cantitate de 17 ori mai mare de oxizi de azot (NOx) în condițiile de condus normal decât în condiții de test, transmite Reuters, preluat de Agerpres.
Opel a subliniat că sistemul său software nu are elemente care să permită tratarea emisiilor poluante numai în condiții de test. 'Acest lucru este valabil pentru vehiculele noastre, fără excepții. Soft-ul dezvoltat de GM nu are elemente prin care să detecteze dacă vehiculul este supus unui test de emisii', a informat constructorul auto german într-un comunicat de presă.

Opel a răspuns astfel acuzațiilor formulate de organizația de mediu Deutsche Umwelthilfe (DUH) potrivit căreia automobilele Opel au un profil de emisii diferit atunci când sunt testate cu sau fără ca roțile din spate să ruleze. DUH a cerut specialiștilor de la Universitatea din Berna să testeze emisiile de oxizi de azot (NOx) ale unui autovehicul Opel Zafira cu un motor diesel de 1,6 litri care se presupune că respectă încă din 2014 noile norme Euro-6. DUH susține că, în timpul testelor emisiile de oxizi de azot, au fost de 17 ori mai mari decât limitele Euro-6.

Săptămâna trecută, grupul auto german Volkswagen a anunțat că va rechema în service aproximativ 8,5 milioane de vehicule diesel aflate în prezent în circulație în Uniunea Europeană, care sunt echipate cu un software care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante.

×
Etichete: Opel
x close