Lumânări, calendare, acatiste, donaţii sau sponsorizări, toate acestea aduc în conturile Bisericii Ortodoxe române sume colosale de bani, făcând din aceasta un jucător de invidiat chiar şi de cele mai profitabile lanţuri internaţionale.
Astfel că pe anul 2011, Patriarhia Română a realizat un profit de 28 de milioane de lei, din venituri totale de 87 de milioane. Dacă ar fi să comparăm cifrele, atunci ar ieşi la iveală faptul că în 2011 profitul s-a mărit substanţial faţă de anul anterior, dar au crescut şi cheltuielile: astfel că dacă în 2010 cheltuielile ajungeau la 34 de milioane, în 2011 acestea au ajuns la o valoare de 60 de milioane.
Însă veniturile încasate de Administraţia Patriarhală aproape s-au triplat într-un an, atingând valoarea de 87 de milioane de lei, în comparaţie cu 27 de milioane în 2010.
Ca să ne facem o idee, unul din cele mai mari lanţuri de restaurante fast food, care are filiale deschise şi la noi în ţară, a realizat pe 2011 un profit de 22 de milioane de lei, cu aproape 5 milioane mai mic decât cel al Patriarhiei Române.