Nici marea nu a fost suficient de mare pentru o navă-gigant din Singapore. Un portcontainer de mii de tone a eşuat la ieşirea din Portul Constanţa,vineri dimineaţă. De vină pare a fi un pilot român care a dat indicaţii greşite comandantului navei.
Ancora a fost ridicată şi căpitanul a pornit motoarele. Un mastodont al oceanelor se urneşte din portul Constanţa, încărcat cu 700 de containere. Mii de tone de metal sparg valurile şi îşi caută ieşirea printre digurile portului, ca printr-un labirint. Pentru câteva ore, comandantul navei îi lasă cârma unui pilot român, pentru a-l scoate în siguranţă din radă. O manevră simplă pentru el. Vineri, însă, ceva a mers prost.
Gigantul a încremenit între valuri. Este la un pas să devină cea mai mare epavă din Marea Neagră. O manevră greşită a comandantului a adus nava pe o limbă de nisip. O zonă în care adâncimea mării este foarte mică. Mai mult decât există şi pietre pe fundul apei. Nu este exclus ca nava să fi suferit şi avarii.
Autorităţile zonale încearcă să dezeşueze nava. Au trimis în zonă patru remorchere.
Deşi sunt ceva mai mari decât ancora navei, remorcherele reuşesc să smulgă colosul din bancul de nisip. Au avut nevoie de şapte ore. Alexandru Mezei, comandant la Căpitănia Zonală Constanţa, a declarat:" Comandantul navei este singurul răspunzător pentru siguranţa navigaţiei, a navei şi a echipajului.
În acest caz, însă, nu comandantul pare să fi greşit. Ci chiar românul, care ar fi trebuit să ştie fiecare piatră de pe fundul mării.
Observator