Familia nu s-a lăsat intimidată şi a dat banca în judecată, pentru telefoanele insistente şi abordarea agresivă. Oamenii au câştigat procesul, iar acum banca trebuie să le plătească despăgubiri.
Sucursala din Dej a băncii respective este obligată să achite 4.500 de euro despăgubiri, pentru că a terorizat psihic fetiţa de 9 ani.
Întreaga poveste a pornit în 2010, când Maria Meşter a luat un credit de 2.100 de lei de la bancă. Femeia şi-a plătit în fiecare lună ratele la bancă, dar cu toate acestea a fost stresată cu sute de telefoane de funcţionarii băncii.
Pentru că femeia nu le-a mai răspuns pe telefonul mobil, aceştia au început să sune pe telefonul fix, de circa 50 de ori într-o lună. "Am avut o singură întârziere la plata împrumutului, fiind vorba de rata achitată în luna ianuarie 2010. Au continuat să mă contacteze pe telefonul fix la care răspundea fiica minoră, faţă de care angajaţii băncii aveau o atitudine violentă şi agresivă, subliniind că am datorii financiare importante, iar în caz de neplată se va proceda la evacuarea din locuinţă a familiei", a povestit Maria Meşter.
Teodora, fetiţa femeii, a fost supusă unei expertize, iar medicii au stabilit că a fost traumatizată psihic în urma telefoanelor în care i se spunea că "familia ei putea să doarmă în stradă". "A reieşit că reacţia anxioasă a fost generată de o situaţie existenţială cu care a fost confruntată - telefoane insistente primite", se arată în expertiza medicilor prezentă la dosar.
Femeia nu s-a lăsat intimidată şi a dat în judecată banca, iar Judecătoria Dej i-a dat dreptate, obligând banca să achite 25.000 de euro despăgubiri, pentru că au traumatizat psihic un copil de 9 ani.
Recursul a redus din valoarea despăbugirilor, până la cuantumul de 4.500 de euro, 2.500 de euro pentru Maria Meşter și 2.000 de euro pentru fetiţa ei de 9 ani.