Autorităţile din România s-au angajat, în 2003, să construiască în 12 ani 1.736 de kilometri de autostradă. Adică 140 de kilometri în fiecare an. La 10 ani de la această lege, statul român a reuşit să construiască doar 414 kilometri, ceea ce înseamnă o medie anuală de puţin peste 40 de kilometri, nici măcar jumătate faţă de angajamentele luate în 2003.
De exemplu, în 2008 nu a fost terminată nicio porţiune de autostradă. Un an mai târziu însă a fost inaugurat un tronson de 42 de kilometri între Câmpia Turzii - Jilău. Abia în 2012 ţara noastră a reuşit performanţa să termine aproape 130 de kilometri. Vorbim aici, în special, de autostrada Bucureşti - Ploieşti şi de tronsonul Cernavodă - Constanţa.
Şi pentru anul acesta s-au anunţat inaugurări de autostrăzi, însă până acum au fost date spre folosinţă doar 18 kilometri de autostradă, în loc de 150 câţi erau programaţi. Potrivit Companiei Naţionale de Drumuri, în următoarele două luni vor fi gata patru tronsoane de autostradă, plus varianta ocolitoare a oraşului Constanţa. Alte lucrări au fost amânate pentru 2014, urmând ca abia atunci românii să circule pe toată autostrada Orăştie - Sibiu.