Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi ne pregăteşte ceva. Nu o autostradă, cum ne-ar plăcea să credem, ci un studiu. Bun şi aşa, am spune. Dar nu e un studiu despre un proiect vizionar sau despre reabilitarea unui drum cu probleme. Ci unul despre cât de satisfăcuţi sunt românii de infrastructură.
Pentru asta, şefii CNADNR, instituţie din cadrul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional condus de ministrul delegat Dan Şova, este dispusă să plătească aproximativ 37.000 de euro pentru o perioadă de patru luni.
Astfel, instituţia speră să-şi îmbunătăţească imaginea şi să se apropie mai mult de noi, cetăţenii.
Cât despre satisfacţia străinilor care ne vizitează, ei susţin că starea lor este una bună, comparativ cu Kosovo.
Pentru a-i scuti măcar de plata a jumătate din sumă, o echipă a Observatorului a pus umărul la treabă şi a făcut un sondaj, printre şoferi, pe Autostrada Soarelui, căci studiul vizează îndeosebi numeroasele autostrăzi româneşti.
Problemele autostrăzilor din România sunt ştiute de ani de zile. Avem sute de kilometri rămaşi doar pe hârtie. Lucrări întârziate. Bani cheltuiţi inutil. Pe autostrăzile abia terminate, greu apar primele spaţii de servicii. În schimb, apar încă de la inaugurare primele gropi. Se fură. Inclusiv gardurile de pe margine. Şi e risc de accidente de la fiecare animal intrat pe şosea, din câmp. Acestea, dar şi multe altele, vor stabili gradul de "satisfacţie" al românilor când vine vorba de drumurile patriei.