Antena 3 CNN Actualitate Noul director al aeroportului Henri Coandă, numit de Berceanu, este cercetat de DNA

Noul director al aeroportului Henri Coandă, numit de Berceanu, este cercetat de DNA

1 minut de citit Publicat la 14:41 18 Iun 2009 Modificat la 14:41 18 Iun 2009
Noul director al aeroportului Henri Coandă, numit de Berceanu, este cercetat de DNA
Directorii celor două aeroporturi din Capitală au fost schimbaţi din funcţii, a anunţat joi ministrul Radu Berceanu. Este vorba despre George Mihalcea care îl va înlocui pe Ştefan Mladin la Băneasa, şi de Sorinel Ciobanu, care va prelua conducerea Aeroportului Otopeni. Acesta din urmă este în atenţia DNA, pentru un schimb de terenuri pe care l-a făcut în vremea în care lucra la aeroportul Băneasa.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu a anunţat că i-a schimbat pe directorii celor două aeroporturi, pentru a aduce oameni şi mai performanţi, nu pentru că ar fi nemulţumit de activitatea acestora. Potrivit lui Berceanu, cei doi au studii importante în domeniu, fapt care îi recomandă pentru rezolvarea problemelor legate de calitatea serviciilor în cele două aeroporturi.

Noul director de la Otopeni, Sorinel Ciobanu are, însă, pe lângă studii, şi probleme cu justiţia. A fost trimis în judecată de procurorii DNA, pentru un schimb de terenuri, făcut în 2004, când se afla la conducera aeroportului Băneasa. Procurorii îl acuză că împreună cu alte cinci persoane, a adus societăţii un prejudiciu de peste patru milioane de euro. Ciobanu a cedat, în favoarea unei persoane particulare un teren de 2,3 hectare evaluat, la acea vreme, la 11,5 milioane de euro. A primit la schimb un alt teren, de 2,5 ha situat însă în comuna Voluntari, care valora doar 10.000 de euro. Motivul declarat al schimbului a fost evitarea unui litigiu care ar fi putut duce chiar la închiderea aeroportului.

Dosarul a fost deschis la solicitarea Departamentului de Control al Guvernului şi va fi judecat de Judecătoria Sectorului 1.

Ministrul Berceanu a profitat de ocazie pentru a anunţa un proiect de transport subteran până la aeroport, care av demara cu o investiţie de 300 de milioane de euro, asiguraţi de Banca Japoneză de Investiţii. Potrivit Ministrului, costul total al proiectului se ridică la un miliard de euro, urmând ca, autorităţile să discute şi cu alţi finanţatori pentru a atrage fondurile necesare.
Până la linia de metrou spre aeroport, Ministerul Transporturilor mai are în vedere şi legătura dintre Gara de Nord şi aeroportul Henri Coandă, proiect abandopnat recent, din cauză că nu s-a bucurat de un succes deosebit în rândul călătorilor. Ministrul a promis însă găsirea unei soluţii, cum ar fi transportul subteran de la despărţirea traseului spre aeroport, de linia CFR.

Antena3.ro

×
x close