Lovitură de teatru în cazul taxei auto. Noua variantă pe care o trimite Guvernul la Comisia Europeană prevede
creşterea de trei ori în cazul maşinilor noi, dar scăderea serioasă la cele vechi. Astfel,
dacă maşina este mai veche de 20 de ani, taxa poate scădea cu 90%. Va fi o lovitură pentru producătorii şi importatorii de maşini noi. De exemplu,
Loganul se va scumpi cu cel puţin 1.200 de lei. Se pare că finanţiştii români au cedat presiunii venite de la Comisia Europeană şi au făcut o taxă pe placul comisarilor.
Surse guvernamentale citate de Mediafax care au dat amănunte despre noile valori au precizat că datele nu sunt valori definitive, ele putând fi modificate uşor. ?Această propunere ia în consideraţie toate observaţiile şi comentariile UE. Varianta finală va fi definitivată la sfârşitul lunii ianuarie, când va fi concretizată într-un nou proiect de act normativ?, a declarat Camelia Spătaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului.
În noua variantă, taxa de primă înmatriculare scade considerabil pentru autovehiculele second-hand, dar creşte de chiar 3-4 ori pentru autovehiculele noi. Taxa actuală, pentru
o maşină nouă Euro 4 cu un motor de 1.600 de centimetri cubi, este de puţin peste 100 de euro. În noua formulă propusă de Guvern, taxa va creşte în acest caz până la
400 de euro. Aceeaşi maşină, veche de doi ani, ar urma să fie taxată cu 15% mai puţin decât cea nouă, deoarece valoarea taxei scade odată cu vechimea maşinii.
Înmatricularea unei maşini
Euro 4 şi cu motorizare de peste 1.900 de centimetri cubi va costa aproape 1.000 de euro.
În cazul maşinilor
Euro 3, taxa de primă înmatriculare porneşte de la aproximativ
1.000 de euro, la o capacitate de 1.600 centimetri cubi.
Pe noul sistem de calcul,
cea mai mare valoare posibilă a taxei este de aproximativ 5.500 de euro, pentru o maşină non-Euro de peste 3.000 de centimetri cubi şi veche de zece ani.
Antena 3