În acest sens, Ministerul Transporturilor a preluat deja proiectul realizat de Apele Române. Conform acestuia, canalul navigabil va fi gata în 2014 şi va costa 500 milioane de euro, scrie Gândul.
De altfel, guvernul susţine că termenul de construcţie efectivă va dura doar 4 ani, din iulie 2010 până în 2014. Timp de doi ani, ar trebui să se realizeze studiul de fezabilitate, procedurile de achiziţie pentru acesta, şi elaborarea. Pentru realizarea acestui ?plan măreţ?, guvernul promite 10.000 de locuri de muncă, deşi proiectul va fi realizat prin concesiune de lucrări.
Finanţele vor veni din bugetul României şi din fonduri structurale, pentru ca Bucureşti să devină a cincea capitală cu acces la Dunăre după Viena, Bratislava, Budapesta şi Belgrad.
?La ritmul în care se construiesc la noi autostrăzi, mi se pare mai eficient să investim în acest canal pentru a beneficia de cei 1.000 de kilometri de autostradă albastră care este fluviul Dunărea?, declara directorul general al Administraţiei Canalelor Navigabile, Ovidiu Cupşa.
Antena3.ro