Ministrul Attila Korodi a precizat că banii colectaţi de la români din taxă vor fi folosiţi exclusiv pentru proiecte de mediu, cerute de Comisia Europeană. El a amintit că noua taxă, cu valori ridicate în cazul maşinilor noi şi reduse pentru autovehiculele vechi, are la bază principiul conform căruia gradul de poluare este calculat corespunzător cu perioada de utilizare a acestora. Taxa de primă înmatriculare se calculează printr-o formulă care include coeficienţi în funcţie de gradul de poluare a motorului, de capacitatea cilindrică şi de vechimea maşinii. Suma rezultată este ajustată cu o cotă de reducere, care creşte de la 0 la 95%, direct proporţional cu vechimea maşinii.
Adrian Ciocănea, şeful Departamentului pentru Afaceri Europene a explicat de ce a insistat Comisia Europeană ca România să modifice taxa de primă înmatriculare. Ministrul Korodi a mai precizat că, în cazul în care maşina înregistrată în România va fi ulterior vândută în afara ţării, proprietarul acesteia îşi va recupera banii plătiţii la prima înmatriculare.
Antena 3