Producătorii
de autorurisme sunt nemulţumiţi de valoarea taxei, care este mai
mare pentru maşinile noi. Într-o conferinţă de presă
susţinută duminică, ministrul mediului, Attila Korodi a explicat
noile norme ale stabilirii taxei şi a precizat că aceasta respectă
normele impuse la nivel european. În plus, taxa se va aplica şi
la camioane.
Ministrul Attila Korodi a precizat că banii
colectaţi de la români din taxă vor fi folosiţi exclusiv
pentru proiecte de mediu, cerute de Comisia Europeană. El a amintit
că noua taxă, cu valori ridicate în cazul maşinilor noi şi
reduse pentru autovehiculele vechi, are la bază principiul conform
căruia gradul de poluare este calculat corespunzător cu perioada de
utilizare a acestora. Taxa de primă înmatriculare se
calculează printr-o formulă care include coeficienţi în
funcţie de gradul de poluare a motorului, de capacitatea cilindrică
şi de vechimea maşinii. Suma rezultată este ajustată cu o cotă
de reducere, care creşte de la 0 la 95%, direct proporţional cu
vechimea maşinii.
Adrian Ciocănea, şeful Departamentului
pentru Afaceri Europene a explicat de ce a insistat Comisia Europeană
ca România să modifice taxa de primă înmatriculare.
Ministrul Korodi a mai precizat că, în cazul în care
maşina înregistrată în România va fi ulterior
vândută în afara ţării, proprietarul acesteia îşi
va recupera banii plătiţii la prima înmatriculare.
Antena
3