Antena 3 CNN Actualitate Noi schimbări pentru cei care vor să își înlocuiască buletinul! Ce trebuie să faci pentru a obține cartea de identitate electronică

Noi schimbări pentru cei care vor să își înlocuiască buletinul! Ce trebuie să faci pentru a obține cartea de identitate electronică

Laura Dinu
1 minut de citit Publicat la 11:33 06 Feb 2023 Modificat la 11:33 06 Feb 2023
buletin electronic
Noi schimbări pentru cei care vor să își înlocuiască buletinul! Ce trebuie să faci pentru a obține cartea de identitate electronică

Mai exact, pentru obținerea actelor de identitate, va fi nevoie de mai puține documente, cum ar fi certificatul de căsătorie, de naștere sau actele casei.  

Iar oamenii nu vor mai fi obligați să prezinte doar la unitățile de evidența populației din zona în care au domiciliul.  

O altă veste bună pentru cetățeni este aceea că în perioada următoare buletinul electronic va putea fi realizat în mai multe locații din țară, în condițiile în care, la acest moment, buletinul electronic se poate realiza doar în Cluj-Napoca. 

”Trebuie să spun că cetățeanul, în acest moment, pentru a obține o carte de identitate, trebuie să prezinte certificatul de stare civilă și un document de proprietate sau un act de spațiu de unde noi preluăm adresa. Aceste informații vor fi digitale până la finalul anului, astfel încât certificatul de stare civilă va fi digital. Acesta va fi preluat automat dintr-un sistem informatic pe care anul acesta îl vom pune în funcțiune.  

Titlul de proprietate, din care noi vom prelua doar adresa pe care o înscriem pe documentul de identitate, astfel încât cetățeanul să poată fi identificat. Prin asta va face dovada domiciliului. Aceasta adresă noi o vom prelua până la finalul acestui an în format digital de la Agenția Națională pentru Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) astfel încât titularul nu va mai fi obligat să prezinte nici certificatele de stare civilă, nici acest titlu de proprietate.  

Mai sunt situații speciale pe care le întâlnim în viața anumitor cetățeni. Este vorba despre situații care se îndeplinesc în străinătate și pentru care au documente emise de autorități străine. Acestea nu pot fi obținute digital. În acest sens, cetățeanul, la prima prezentare în ghișeu, va trebui să prezinte documentul oficial emis de autoritatea străină pe care noi îl vom scana și îl vom introduce în această mapă pentru ca pe viitor, indiferent de evenimentul de viață pe care îl dorește, o modificare în ceea ce privește numele, adresa, să nu mai fie obligat să prezinte acel document”, a explicat Cătălin Giulescu la Antena 3 CNN.  

×
x close