Deputații de la PSD, PNL și UDMR au votat în bloc pentru eliminarea articolului care definea comportamentul agresiv la volan, iar conducătorul auto era sancționat cu suspendarea permisului pentru 30 de zile.
Totodată, șoferii vitezomani prinși pe radar că circulă cu peste 70 de km/h peste limita maximă de viteză ar primi dovadă cu drept de circulație, după ce li se suspendă carnetul. În prezent, dovada este fără drept de a se urca la volan.
Până acum, polițiștii au dat mai bine de 400 de sancțiuni pentru comportament agresiv, din februarie, atunci când a fost înăsprit Codul Rutier. Acum, dacă noile reglementări ar intra în vigoare, un șofer care circulă cu 200 de km pe oră, pe autostradă, va scăpa cu o amendă de 650 de lei, în loc să îi fie suspendat permisul de conducere pentru 4 luni.
"Această ordonanță care înăsprea, pentru niște infracțiuni foarte grave în regimul circulației rutiere, pedepsele, a fost ciopârțită azi de Comisia de Transporturi, de majoritatea PSD-PNL-UDMR. Cineva care a fost a avut permisul suspendat pentru faptă foarte gravă, conducea beat cu 150 km la oră printr-un oraș, 15 zile, cât primește dovadă de circulație, poate săvârși oricâte altfel de contravenții.", a spus Cătălin Drulă, președintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților, potrivit Digi24.
"Haideți să ne imaginăm o situație în care avem o cursă ilegală de mașini în centrul unui oraș, unde sunt pietoni pe margine, 200 de km pe oră prin București sau prin Timișoara, să spunem. Poliția îl oprește, îi suspendă dreptul de a conduce patru luni. Noile măsuri pe care le introdusese guvernul prevedeau că dovada înlocuitoare a permisului de conducere este fără drept, deci au mers cu 200 km pe oră prin oraș, nu mai pleci cu mașina de acolo. Domnii din comisie și de la PSD, PNL și UDMR nu pot să circule cu viteză legală în România, că altfel nu se înțelege de ce sunt atât de împotriva unor măsuri care înseamnă pur și simplu respectarea regulilor", a mai precizat Cătălin Drulă, citează romania-actualitati.ro.
Pentru ca modificările aduse de deputații din Comisia de Transporturi să intre în vigoare ele trebuie să fie votate și în plenul Camerei.