„Consiliul General al Municipiului București a aprobat în ședința de astăzi, 8 noiembrie 2021, 37 de proiecte care vizează obținerea de finanțări pentru finalizarea unor obiective importante precum lărgirea Bulevardului Prelungirea Ghencea sau Pasajul Doamna Ghica, dar și noi proiecte ca semaforizarea inteligentă, piste pentru biciclete, reabilitarea sistemelor rutiere pe mai multe bulevarde sau proiectul „Dâmbovița – axa creativă a orașului”, se transmite pe pagina de Facebook a Primăriei Municipiului București.
„Bucureștiul trebuie să profite de șansa la dezvoltare pe care Programul guvernamental Anghel Saligny o oferă tuturor localităților României. Finanțările totale pe care le vizăm (și dintre care sperăm să vedem cât mai multe aprobate) se ridică la nivelul a 14% din bugetul total de 50 miliarde de lei al Programului Anghel Saligny, o pondere rezonabilă ținând cont de populația Bucureștiului și de nevoile de dezvoltare ale orașului", spune Nicușor Dan.
Traseu prioritar pentru pietoni și bicicliști
Unul dintre proiectele votate presupune realizarea unui traseu pentru pietoni și bicicliști:
„Obiectivele specifice ale Planului Integral de Dezvoltare Urbana pentru centrul Bucureștiului, din care face parte și acest proiect, urmăresc crearea unui țesut urban accesibil și eficient, reabilitarea infrastructurii publice de servicii, revigorarea rețelei de spații publice și punerea în valoare a potențialului ridicat al zonei.
Aceste acțiuni vor avea ca efect sporirea atractivității, creșterea calității vieții locuitorilor zonei și ai întregului oraș, creând un centru vibrant, dinamic pentru București.
Principiile urmărite în intervențiile la nivelul circulațiilor, urmăresc reducerea vitezei traficului auto la 30 km/h și sporirea accesibilității rutelor pietonale și ciclabile. Traseul de bicicliști și pietonal va fi identificabil de-a lungul său prin pavimentele utilizate, marcajele semnalizatoare, tipologia mobilierului urban și a iluminatului stradal.
Proiectul propune realizarea unui traseu prioritar pentru pietoni și bicicliști, fără eliminarea traficului autovehiculelor, urmărindu-se ierarhizarea importanței pietonilor și bicicliștilor față de autovehicule, realizarea unor pavaje specifice unei zone urbane importante, amplasarea eficientă a mobilierului urban, iluminarea corectă, curățarea de elemente nocive.”
Administrația locală a Bucureștiului își mai propune realizarea unui ansamblu urban complex, constând în Podul Mihai Vodă, pietonal şi pentru biciclişti, peste Dâmboviţa; construirea de parcări subterane şi amenajări urbanistice în Piaţa Constituţiei; modernizarea spaţiului public în zona Mănăstirii Antim; realizarea unui nod intermodal de transport Piaţa Romană; reabilitarea Bd. Unirii de la Piaţa Constituţiei la Piaţa Unirii; reconfigurarea Căii Griviţei între Gara de Nord şi Calea Victoriei; reconfigurarea Căi Moşilor între str. Bărăţiei şi bd. Carol I.