Probleme
mari la firmele de catering din Capitală - mâncăm ce ni se
aduce, dar n-am vrea să ştim ce ni se serveşte. O spun
specialiştii în domeniu, care au descoperit nereguli la 28
dintre firmele de catering din Bucureşti, dintr-un total de 36 de
companii controlate. În urma acestei ?operaţiuni?,
inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
au descoperit preparate culinare şi materii prime cu termenul de
valabilitate expirat, produse comercializate cu elemente de
identificare incomplete şi spaţii neautorizate în care erau
pregătite alimentele.
Potrivit
unui comunicat de presă remis de ANPC, în urma acestor
controale, nereguli au fost găsite în următoarele localuri:
-
comercializarea produselor cu elemente de identificare incomplete,
prezentare incorectă a acestora în pliantele publicitare:
Sushi Mania, La Matache, Grand Professional, Alfa Delivery, Burtoni
Bistro, Fast Food Dacia, Restaurant Tequilla, Farr Group, Pizza Ka,
Paco Club, Midi Developement;
- livrarea preparatelor culinare
pregătite în spaţiu neautorizat: Gastromania;
- prepararea
produselor destinate clienţilor din materii prime având data
limită de consum depăşită sau cu aspect şi miros modificate:
Gusto, Sinaia, Eurest Rom, Special Food, Snack Attack, Restaurant
Banat;
- nerespectarea condiţiilor termice impuse şi a
condiţiilor de vecinătate a produselor în spaţiile
frigorifice: Missy Com, Mega Mar, Bon Apetit, Kintesense Group, Dutro
Impex, Royal Food, India Limited (păstrarea produselor culinare pe
ziare), Nan Jing, Romanian Catering, Farr Group;
- dotarea
spaţiilor de lucru cu aparate frigorifice uzate, degradate sau
nedotate cu grafice de temperatură: Nan Jing, India Limited, Royal
Food, Dutro Impex, Kintesense Group, Bon Apetit, Mega Mar, Missy Com.
Abaterile
au fost sancţionate cu amenzi contravenţionale în valoare
totală de 117.000 lei, 206 kilograme de preparate şi materii prime
cu data limită de consum depăşită au fost oprite definitiv de la
comercializare, iar produsele fără elemente de identificare au
fost oprite temporar de la comercializare.
Rezultatele sunt aşadar departe de a fi liniştitoare, iar atenţia trebuie să fie cu atât mai mare cu cât vara este abia la început. Temperaturile ridicate pot altera mâncarea într-un timp foarte scurt, aşa încât este indicat să verificăm produsele ce ne sunt servite înainte de a le consuma. Nu trebuie să neglijăm nici termenul de valabilitate al produselor, iar în cazul în care avem îndoieli în legătură cu acestea, putem refuza orice produs.
Un sfat de reţinut din partea ANPC: La cumpărarea produselor alimentare solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea sau siguranţa unui produs.
COMUNICATUL DE PRESĂ REMIS DE ANPC (pdf)
Antena3.ro