"Astăzi (duminică, n.r.) continuăm negocierile pe care le-am demarat acum câteva zile. Facem eforturi pentru a găsi soluții ca să oprim greva anunțată pentru data de 1 septembrie. Mai avem încă divergente pe punctul 14, care este extrem de greu. El vizează sporurile pentru acele persoane care s-au lăsat mituite, care au fost puse în diferite funcții și au fost angajate cu contracte de muncă individuale, pe salarii mult mai mari și dețin acte adiționale semnate de Ion Stanciu și nu este normal să se ducă până la pensie cu aceste sume. Pentru verificarea situației exacte, este necesar un volum foarte mare de muncă, deoarece trebuie analizate dosarele a sute de persoane. Mai avem în discuție și punctul cu vârsta de pensionare de 55 ani", a declarat duminică, pentru AGERPRES, Gabriel Tudorache, președintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR).
Sindicaliștii de la ROMATSA au anunțat luni că vor declanșa grevă generală pe 1 septembrie 2015, de la ora 11,00, dacă autoritățile nu vor rezolva până atunci solicitările salariațiilor legate de directorul general al ROMATSA și încheierea CCM.
Regia ROMATSA a depus, în data de 25 august, la Tribunalul București, solicitare pentru constatarea nelegalității grevei angajaților, solicitare care însă a fost respinsă vineri de Tribunal. Decizia nu este definitivă și poate fi atacată cu apel.
Vineri, Ion-Aurel Stanciu și-a dat demisia din funcția de director general al ROMATSA, motiv pentru care ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a solicitat sindicatului și conducerii regiei continuarea negocierilor, semnarea contractului colectiv de muncă și renunțarea la grevă.
'În urma demisiei din funcția de director general, prezentate astăzi (vineri — n.r.) de domnul Ion-Aurel Stanciu, în cadrul ședinței Consiliului de Administrație — ROMATSA, solicit atât sindicatului cât și conducerii regiei continuarea negocierilor pentru încheierea și semnarea Contractului Colectiv de Muncă și mai ales renunțarea la greva generală. Consider că în condițiile actuale este inutil acest protest care afectează activitatea din domeniul aerian și confortul cetățeanului', a declarat Iulian Matache.
Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor. ROMATSA are statut de regie autonomă autofinanțată de importanță națională, deține monopolul natural al serviciilor de trafic aerian și nu primește de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectului de activitate sau pentru realizarea programului de investiții și dezvoltare.