Autorităţile provinciei canadiene Newfoundland & Labrador au decis retrimiterea în România, pentru reparaţii, a unui feribot construit la un şantier naval din Galaţi, din cauza unor probleme tehnice la motor, care ar fi de fabricaţie germană, informează site-ul postului
CBC.
Nava cu lungimea de 80 de metri MV Veteran, lansată la apă în martie, la Galaţi, a avut o mică problemă la motor în timp ce se îndrepta din Europa spre Canada, a declarat David Brazil, ministrul Transporturilor din provincia canadiană Newfoundland & Labrador.
Din cauza problemei tehnice, nava a ancorat în Malta, pentru a permite specialiştilor producătorului german al motorului să evalueze situaţia.
David Brazil a explicat că Şantierul naval Damen din Galaţi a cerut retrimiterea navei în România, pentru schimbarea motorului. "Există un acord în virtutea căruia nava poate fi reparată în Malta, apoi în St. John's (Canada), dar contractul prevedea un feribot de ultimă generaţie, noi pentru asta am plătit, Şantierul Damen a produs o astfel de navă, astfel că va merge înapoi în România pentru a i se monta un motor nou", a explicat David Brazil.
Oficialul provincial canadian a lăudat atitudinea producătorului, explicând că aceasta reflectă reputaţia internaţională a Şantierului naval Damen.
Din cauza lucrărilor, nava ar urma să ajungă în Canada cu o întârziere de două-trei săptămâni, dar David Brazil este optimist că feribotul va putea fi operaţional în octombrie.
Nava MV Veteran, primul feribot construit la Şantierul naval Damen din Galaţi, a fost lansată la apă în martie. Nava este destinată transportului de pasageri şi vehicule între insulele Fogo şi Change, situate pe coasta de est a Canadei. Nava poate transporta 200 de pasageri şi 64 de autovehicule, are o lungime totală de 80,9 metri, o lăţime 17,20 metri, un pescaj de 4,30 metri şi o viteză de 14 noduri. Pentru construcţia feribotului, Şantierul Naval din Galaţi a colaborat cu Şantierul Naval Damen Bergum (Olanda), membru al Grupului Damen, care a asigurat proiectarea şi principalele echipamente. De asemenea, o serie de companii specializate şi-au adus contribuţia la realizarea navei în ceea ce priveşte izolaţiile, tapiţeriile, mobilierul, echipamentele şi instalaţiile electrice, vopsitoria, protecţia anticorozivă, dar şi pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie. Feribotul este primul dintr-o serie de două nave comandate Grupului Damen de către Guvernul Provinciei Newfoundland şi Labrador din Canada.