Este vorba despre podul rutier peste Canalul Dunăre - Marea Neagră ce urmează să fie construit la kilometrul 0. Despre acest proiect s-a vorbit tot timpul ca despre o prioritate în ceea ce priveşte infrastructura rutieră a Portului Constanţa.
Valoarea iniţială a proiectului a fost estimată la 25 de milioane de euro.
"Proiectul nu este gata nici până în prezent pentru că, se pare, afacerile imobiliare din zona podului nu s-au finalizat aşa cum era prevăzut (...). De la primul anunţ public până la această postare, valoarea proiectului a crescut cu cinci milioane de euro. Nu ştim dacă există o relaţie de cauzalitate între această diferenţă de preţ şi ce vom relata în continuare, dar vom arata că nişte <băieţi deştepti> au avut profit din acest proiect şi încă mai au interese în acest proiect", scrie JN.
"Pe 8 iulie 2009, Gheorghe Palaz, tatăl prefectului de Constanţa, Claudiu Iorga Palaz, pe atunci subprefect, a cumpărat de la Ştefan Dilancea 85% din parcela de 67.785 cu 150.000 de euro, adică 2,6 euro/mp. Pe data de 21 iulie 2008, Primăria Agigea a eliberat certificatul de urbanism pentru podul rutier, iar nouă zile mai târziu Gheorghe Palaz a vândut cota sa de 85% împreuna cu Marioara Galan, care deţinea restul de 15%, din suprafaţa de 67.785 de mp către Trans Pec Leasing Galaţi cu preţul de 3.185.000 euro, ceea ce înseamnă 46,98 euro/mp", potrivit anchetei jurnaliştilor.
Pe scurt, doar pentru că se ştia de acest proiect, o parcela în cauză s-a vândut în mai puţin de o lună de două ori, iar preţul a crescut de la 2,6 la 46,98 euro pe metru pătrat. Astfel, profitul lui Gheorghe Palaz în urma acestei tranzacţii a fost de 2.557.250 euro.
"Câştigătorii afacerii sunt tatăl prefectului de Constanţa, Claudiu Iorga Palaz, şi la final, Mircea Toader", încheie Jurnalul naţional.