"După cum au promis reprezentanţii constructorului, până la finele acestui an, se va putea circula pe autostradă de la Arad până la Nădlac. Însă, din câte am aflat acum, partea maghiară nu va reuşi să termine autostrada până la frontieră, astfel încât va trebui să discutăm cu ei modul în care se va rezolva trecerea frontierei pentru autovehicule, pentru că, după toate probabilităţile, încă va trebui să folosim pentru o perioadă vechiul Punct de Trecere a Frontierei", a declarat Ioan Rus.
Potrivit ministrului, va trebui găsită o soluţie pentru ca autovehiculele să ajungă la vechiul Punct de Trecere a Frontierei (PTF).
"Privitor la noul PFF care, deşi va fi construit în comun, se va realiza în partea română, conform celor stabilite de cele două părţi. În acest moment, există o Comisie mixtă româno-maghiară a Ministerelor de Interne ale celor două ţări, care discută cu privire la tot ceea ce trebuie să mobileze un asemenea PTF", a precizat Ioan Rus.
La rândul său, Adrian Adler, directorul de proiect, a precizat că stadiul fizic al lucrării se situează cam la 75%.
Lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad măsoară 22,21 kilometri şi este executat de un consorţiu format din companiile Astaldi şi Max Boegl România, la fel ca şi lotul 2.
Conform contractului, lucrările ar trebui finalizate pe 21 ianuarie 2015, dar, având în vedere că nu se ştie cum va fi vremea în decembrie şi ianuarie, constructorii vor să finalizeze lucrările în cursul lunii noiembrie, a susţinut Adrian Adler.