„Nu există nicio obligativitate, este doar o modalitate de flexibilizare, și nu este pentru niciun elev obligativitatea să se prezinte la admitere, având la dispoziție posibilitatea de a se prezenta ca și până acum doar la Evaluarea națională”, a spus Sorin Cîmpeanu într-o conferință de presă.
Ministrul Educației a precizat că examenele de admitere la liceu vor fi organizate în aceeași zi și la aceeași oră, iar un elev nu va putea da admitere la două licee.
„Sunt licee care și-au manifestat dorința de a organiza propriile examene de admitere, pentru a putea selecta elevii conform cu strategiile de dezvoltare ale acelor școli.
Suntem în consultări cu experți în educație pentru următoarea variantă: cei care optează să susțină un examen de admitere la un anumit liceu vor fi declarați admiși la acel liceu. Toți ceilalți susțin Evaluarea națională și vor intra în repartiție computerizată.
Poate vom apela la soluția în care un liceu care are 200 de locuri la clasa IX-a, să spunem, nu le va ocupa pe toate prin concurs propriu și va lăsa 20-25% din locuri care să poată fi ocupate după repartizarea computerizata după Evaluarea națională”, a explicat Cîmpeanu.
Planuri pentru creșterea numărului de profesori la sate
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat ieri, 8 iulie, că are în vedere trei planuri pentru a crește numărul de cadre didactice în mediul rural. Sorin Cîmpeanu a vorbit despre „două modalități pe termen scurt și una pe termen mediu și lung”.
„Sunt două modalități pe termen scurt și una pe termen mediu și lung. Pe termen scurt prin alocări diferențiate către mediul rural, lucru pe care l-am început anul ăsta – pentru prima dată am avut componenta materială a costului standard per elev crescută mult mai mult în mediu rural decât în mediul urban – a doua cale ar fi cea a digitalizării educației, a accesului pe care copiii din mediul rural l-ar putea avea în sistem sincron la orele predate de către profesori din marele centre urbane care încurajează performanța. Modalitatea pe termen lung este condiționată de nivelul de dezvoltare a zonei rurale, așa încât să fie o variantă viabilă pentru absolvenții de învățământ superior care să se relocheze”, a spus ministrul Educației pentru B1.