"Am fost informat de către operatorul 112 cum că soluţia de localizare a apelantului a fost implementată şi că toţi apelanţii din reţelele mobile către serviciul 112 pot fi localizaţi. Prin urmare, în momentul de faţă îndeplinim toate condiţiile pe care Uniunea Europeană le impune în acest sens. Suntem în lucru cu scrisoarea pe care o vom adresa Comisiei de a o informa cu privire la îndeplinirea obligaţiilor legate de acest serviciu, urmând ca, dacă doreşte, Comisia să verifice chiar la faţa locului acest lucru", a spus ministrul, citat de Mediafax.
Acesta a menţionat că problemele sesizate de către CE în cazul sistemului 112 trebuiau rezolvate până la 22 noiembrie.
În noiembrie 2007 Comisia Europeană a trimis României o scrisoare oficială de notificare pentru probleme legate de funcţionalitatea sistemului 112. Comisia a arătat că în România nu sunt furnizate informaţii referitoare la localizarea apelantului, care să ajute serviciile de urgenţă să găsească victimele accidentelor. România a fost avertizată că va fi adusă în faţa Curţii Europene de Justiţie dacă problemele nu vor fi rezolvate în termen de trei luni.
Numărul 112 a fost introdus în 1991 ca număr unic european pentru apeluri de urgenţă, în toate statele membre UE, pentru a face mai accesibile serviciile de urgenţă.
Din 1998, statele membre sunt obligate, în baza normelor comunitare, să garanteze că toţi utilizatorii serviciilor de telefonie fixă şi mobilă pot apela gratuit 112. Din 2003, operatorii telefonici trebuie să furnizeze serviciilor de urgenţă informaţii referitoare la localizarea apelantului.
Antena3.ro