"Proiectul de ordonanţă de urgenţă aflat în dezbatere publică nu prevede creşterea în acest moment a tarifelor la Metrorex şi CFR Călători, ci doar posibilitatea ajustării acestor tarife la valori cât mai apropiate de costurile reale ale serviciilor oferite. MTI doreşte astfel să creeze cadrul juridic pentru o politică coerentă prin care tarifele de călătorie cu metroul şi tarifele de transport de călători pe calea ferată să fie în concordanţă cu condiţiile pieţei", a comunicat instituţia.
Ministerul apreciază că acest demers ar creşte veniturile celor două societăţi, în timp ce ar reduce gradul de subvenţionare de la bugetul de stat.
La sfârşitul lui 2009, pierderile înregistrate de CFR Călători au însemnat 745 milioane lei şi datoriile restante către furnizori au crescut până la circa 550 milioane lei.
Metrorex a avut anul trecut costuri cu mentenanţa 185,57 milioane lei, din care a plătit reparaţii de 123,67 milioane lei.
Cea mai recentă scumpire la CFR Călători şi Metrorex a avut loc în septembrie 2010.